استفاده از کارشناسان خبره اقتصادی و تشکیل کارگروه‌های تخصصی علمی و پژوهشی برای حل مشکلات جزیره کیش یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی جامعه بازاریان و بازرگانان کیش، مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش در گفتگو با آلبرت بغزیان عضو هیئت علمی پردیس بین الملل کیش با اشاره به سابقه فعالیت نمایندگی‌ دانشگاه‌های معتبرکشور در کیش و حضور جمعیت علمی دانش آموخته در این جزیره ، استفاده از این ظرفیت در گشایش گره‌های موجود در اقتصاد کیش را لازم برشمرد.

 رحمان سادات نجفی در ادامه به منویات اخیر رهبر معظم انقلاب در خصوص فعال نمودن *اقتصاد دریا محور* اشاره کرد و گفت؛ شرایط جغرافیایی کیش و طبیعت در اختیار با استفاده از دانش متخصصان اقتصادی می تواند اقتصاد این منطقه را از حالت بالقوه به فعلیت تبدیل و اقتصاد جزیره را متحول نماید.

نایب رییس هیئت مدیره جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با تأکید بر نقش راسته سازی در بازارها و تأثیر مثبت آن بر افزایش جذابیت ، تفکیک علمی صنوف در بازارهای کیش را عاملی در جهت رونق و پیشرفت هسته های اقتصادی جزیره دانست. سادات نجفی همچنین اشاره ای به چالش بزرگ نحوه صدور مجوزهای اقتصادی در کیش داشت و افزود ؛ مکان محور کردن مجوزهای فعالیت اقتصادی ، بزرگترین دست انداز موجود برسرراه فعالین اقتصادی جزیره است که می بایست این مشکل بسرعت حل شود

آلبرت بغزیان نیز در این نشست ضمن اعلام آمادگی برای انتقال دانش اقتصادی به اعضای جامعه بازاریان و بازرگانان کیش، با تقدیر از نوع نگاه این تشکل صنفی بزرگ به جامعه دانشگاهی، خواستار استفاده از این نگرش توسط مدیران سازمان منطقه آزاد کیش شد.

وی با اشاره به معضل تعویض مکرر مدیران سازمان منطقه آزاد کیش ، تعامل این سازمان با جامعه علمی و دانشگاهی جزیره را ضروری و الزام آور خواند.

 آلبرت بغزیان، دکترای اقتصاد بین الملل، عضو هیئت علمی پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران، تحلیلگر اقتصادی، استادیار دانشگاه های معتبر کشور، دارای مقالات متعدد علمی و پژوهشی منتشر شده در نشریات داخلی و خارجی و دارای مناصب و مسئولیت های مهم در سازمان های اقتصادی کشور به دعوت از مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش جهت همکاری علمی و پژوهشی با هدف برون رفت از تورکود موجود در جزیره در این نشست حضور یافت.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4457
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.