صندوق پژوهش و فن آوری لیدکو با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در کیش فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، آیین افتتاح صندوق غیردولتی پزوهش حمایت از شرکت های دانش بنیان کیش در مرکز نوآوری و فناوری کیش برگزار شد.

امین محمودی نیا، نائب رئیس هیئت مدیره لیدکو و مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی لیدکو(فاندکو) در این مراسم با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری لیدکو اولین شرکت بخش خصوصی است که در این حوزه توانسته است مجوزهای فعالیت را در سال 95 دریافت کند اظهار کرد: فعالیت و حمایت ما از شرکت های دانش بنیان محدودیت جغرافیایی ندارد و تمامی شرکت های دانش بنیان می توانند از حمایت های این شرکت برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما در فاندکو حمایت از فعالیت های حوزه علوم زیستی است افزود: اما فعالیت های محدود به این حوزه نشده و در حوزه های دیگر نیز آماده سرمایه گذاری هستیم.

محمودی نیاز تاکید کرد: مرکز نوآوری کیش می تواند سکوی هم افزایی و همکاری های مشترک در حوزه فناوری های دانش بنیان ها باشد و ما آماده همکاری با تمامی شرکت های فعال در این مرکز و ارائه خدمات به فعالان حوزه های مختلف شرکت های دانش بنیان، استارت آپ ها و حتی شرکت های خارج از دانش بنیانی هستیم.

وی اظهار امیدواری کرد در سال آینده این شرکت فعالیت بورسی خود را نیز آغاز کند و خاطر نشان کرد: دفتر این شرکت در عمان می تواند کریدور صادرات محصولات دانش بنیان شرکت های فعال در کیش باشد و موجب افتخار است که بتوانیم زیرساخت ها و ظرفیت های این شرکت را در اختیار کیشوندان و دانش بنین ها قرار دهیم.

امیررضا امیرحسنخانی عضو هیئت مدیره ومدیرعامل هلدینگ گسترش صنعت علوم زیستی لیدکو نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این هلدینگ به عنوان شرکت مادر تخصصی با بیش از دو دهه تجربه پیشرو در علوم زیستی است افزود: نگاه ما این است که کیش ذخیره سازی خون بندناف را فعال کنیم

وی با اشاره به شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ ایجاد صندوق پژوهش و فن آوری لیدکو را بازوی فعالیت ها و تامین مالی شرکت های دانش بنیان برشمرد.

محمد ثاقب فرد دبیر هیئت مدیره لیدکو و مدیر امور مجامع هلدینگ دانش بنیان لیدکو با اشاره به اینکه لیدکو کارکرد حمایتی برای شرکت های دانش بنیان دارد تاکید کرد: حضور یک صندوق دار مجوز که خدمات اعتبار یه شرکت های دانش بنیان ارائه می دهد در زنجیره ارزش این شرکت ها بسیار دارای اهمیت است.

وی با تاکید بر اینکه نظام اقتادی کشور ما بانک محور است افزود: در مسیر تجاری سازی ایده های شرکت های دانش بنیان ما می توانیم در چارچوب سیاست های پولی و مالی کشور قدم برداشته و به عنوان یک شرکت سهامی عامی یا خاص برای شرکت های نوآور که امکان تامین مالی و استفاده از منابع بانکی را ندارند نقش کاتالیزور را ایفا کنیم.

ثاقب فرد افزود: ما امروز با افتتاح این صندوق یک نهاد اعتباری در مرکز نوآوری کیش ایجاد کرده ایم که می تواند حامی شرکت های دانش بنیان باشد.

وی تاکید کرد: لیدکو هلدینگ چند رشته ای است که در حوزه بیوزیستی و بیوتکنولوژی فعالیت می کند و فرصت های سرمایه گذاری و مشارکت در دل خود و شرکت های زیر مجموعه دارد.

رفع مشکلات ضمانت نامه های بانکی و گمرکی شرکت های دانش بنیان از دیگر فعالیت هایی است که توسط هلدینگ لیدکو به گفته ثاقب فرد انجام می شود.

سمیرا طالبی مدیر شناب دهند توسعه فناوری های نوین ایرانیان به عنوان یکی از شرکت های زیرمجموعه این هلدینگ نیز در این مراسم به تعریف و ویژگی ها و تشریح فعالیت های انواع شرکت های دانش بنیان، نحوه ارزیابی این شرکت ها، مشکلات و معضل های پیش روی شرکت های دانش بنیان و حمایت های مالی از این شرکت ها پرداخت و عدم حمایت بانک ها از شرکت های دانش بنیان به دلیل نداشت صورت های مالی قوی وجود صندوق پژوهش و فن آوری لیدکو را فرصتی ارزشمند برای حمایت از شرکت های دانش بنیان واستارت آپ ها عنوان کرد.

جزیره کیش در سال های اخیر به عنوان یکی از حامیان شرکت های دانش بنیان شناخته شده و برج فناوری و نوآوری کیش با ارائه خدمات به این شرکت ها تلاش کرده است تا مسیری همواره در راستای گسترش و توسعه فعالیت های آنان ایجاد کند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5018
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.