مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش دانشگاه در پیشرفت کشور گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه حلقه گم شده زنجیره توسعه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، «رحیم سرهنگی» شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه علمی کاربردی جزیره کیش برگزار شد، اظهار کرد: امروزه ارتباط سازنده صنعت و دانشگاه به یک دغدغه تبدیل شده که تحقق کن می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه به آمایش سرزمینی در اینجاد رشته‌های دانشگاهی در منطقه، بیان کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی بتوانند با توجه به شرایط منطقه در توسعه نقش آفرینی کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: باید تمامی تلاش‌ها برای هدفمند کردن نیروی جوان کار و تربیت دانشجویانی موفق و با انگیزه برای آینده کشور را به کار گرفت؛ دانشجویان باید در سند توسعه پیشرفت منطقه نقش فعالی داشته باشند.

وی روز دانشجو را روز حق طلبی دانست و گفت: استکبار ستیزی و وطن دوستی با روح دانشجوی ایرانی عجین شده است.

«سرهنگی» ادامه داد: ایران در حال پیشرفت بیش از هر روز دیگری نیازمند انسان‌های از خود گذشته است و دانشجویان باید با علم اندوزی بخشی از فعالیت‌های عقب مانده را برای جبران آن به دوش بکشند.

وی همچنین با اشاره به نقش کار دانشجویی در آماده سازی دانشجو جهت ورود به بازار کار پس از فارغ التحصیلی، اظهار کرد: کار دانشجویی منجر به افزایش روحیه کار تیمی، مهارت آموزی و کسب تجربه می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۱۶ ماه آذر به یاد سه دانشجو مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از واقعه کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، به نام روز دانشجو نامگذاری شده است.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4604
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.