مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان برگزاری دومین دوره کنگره ملی شهدای غواص (معبر عشق) در این جزیره گفت: سایت غواصی «شهدای غواص» در قالب یک طرح تخصصی با همین مضمون راه اندازی می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، «رحیم سرهنگی» روز پنجشنبه در جمع اعضای دومین کنگره ملی شهدای غواص، اظهار کرد: طراحی این سایت غواصی طی همکاری با ارگان‌ها و نهادهای نظامی و باید به گونه‌ای انجام شود تا راوی مجاهدت و از خود گذشتگی شهدای غواص باشد.

وی ادامه داد: کنگره ملی شهدای غواص باید ریسمانی برای گردهمایی متخصصان فرهنگی کشور برای پیاده سازی ایده‌هایی نو در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با قدردانی از اصحاب رسانه و عوامل برگزاری نخستین دوره این کنگره در سال گذشته، بیان کرد: فعالان فرهنگی و اصحاب رسانه کیش با برگزاری موفق و تاثیرگذار این کنگره ملی در سال گذشته، ظرفیت‌های ملی جزیره کیش را در حوزه فرهنگی به رخ کشیدند.

وی با تاکید بر ضرورت تقویت جنبه معنوی کنگره ملی شهدای غواص، اضافه کرد: این کنگره باید در مسیر شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید حرکت کند.

سرهنگی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت رویدادهای ملی در شناساندن جزیره کیش بهره برد، گفت: نباید اجازه داد تا چهره‌ای غیر واقعی از کیش در عرصه ملی نمایش داده شود.

قلب مردم جزیره کیش برای شهدا می‌تپد

همچنین در ادامه این نشست، «سید علیرضا فاطمیان‌پور» سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری نخستین دوره کنگره ملی شهدای غواص در کیش طی سال گذشته، اظهار کرد: برگزاری شکوهمند این رویداد در سال گذشته و در یک برهه زمانی خاص، نشان داد که قلب مردم ایران و جزیره کیش برای شهدا می‌تپد.

وی با بیان اینکه سال گذشته عملیات کربلای چهار در این کنگره ملی بازخوانی شد، افزود: امسال و در دومین دوره این کنگره، رشادت‌های شهدای غواص در عملیات کربلای پنج مورد بازخوانی قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4636
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.