مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به چین سفر کرده است،‌در گفت و گو با فعالان اقتصادی چین گفت: ماکو از موقعیت ژئواستراتژیک و در نقطه تلاقی کریدور بین المللی شرق به غرب و شمال به جنوب قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از منطقه آزاد ماکو حسین گروسی افزود: «کریدور حمل و نقل بین المللی شرق-غرب» ظرفیت‌ ایجاد چارچوبی برای یک شبکه ارتباطی پرقدرت ازچین تا کشورهای بالتیک و اسکاندیناوی را دارد و موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد ماکو در واقع نقش سرزمین چهارسو در این مسیر و طرح «یک‌جاده-یک‌کمربند» چین را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه پروژه «یک جاده یک کمربند» (BRI) چین که شرق را به غرب وصل میکند افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی منحصر بفرد ، منطقه آزاد ماكو با ارزش افزوده ترین نقطه برای ایجاد دهکده لجستیک و تبدیل شدن به قطب جذب و توزيع كالا بواسطه اتصال کریدورهای  شرق – غرب و شمال – جنوب می باشد.

گروسی اضافه کرد:‌ برای ایجاد لجستیک هوشمند به منظور جهانی شدن برای اولین بار بین مناطق آزاد کشور و سازمان منطقه آزاد ماکو با وزارت صنعت، معدن و تجارت منعقد شده است.

حسین گروسی با بیان اینکه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو یک موقعیت استثنایی و بین‌المللی است، افزود: زیرساخت‌ها در این منطقه برای سرمایه‌گذاری در بخش دیتاسنتر نیز آماده است.

در این دیدارها،‌ فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران چینی نیز ضمن استقبال از بسته ها فرصت های سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو به همکاری اقتصادی و صنعتی تاکید کردند.

کد خبر : 4259
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.