بعد از سرمایه گذاری موفق و احداث بزرگترین باغ مدرن و مکانیزه گردوی خاورمیانه در منطقه آزاد ماکو، اینبار هلدینگ ماهان تصمیم به سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و طبیعت گردی منطقه آزاد ماکو گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از سازمان منطقه آزاد ماکو، حسین گروسی در حاشیه امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری در حوزه گردشگری بین سازمان منطقه آزاد ماکو، هلدینگ ماهان، شرکت های آب منطقه ای آذربایجان شرقی و غربی و حوزه آبریز رودخانه ارس شرکت مدیریت منابع آب ایران افزود: سرمایه‌گذاری این هلدینگ موفق در بخش‌های گردشگری و باغداری، گامی تحولی برای ثروت‌آفرینی از ظرفیت‌های موجود منطقه آزاد ماکو است.

وی افزود: منطقه آزاد ماکودارای ظرفیت‌های کشاورزی و گردشگری خدادادی است اما تاکنون بهره‌برداری مناسبی از این ظرفیت‌ها در راستای تولید ثروت برای منطقه نشده که باید به‌دنبال طرح‌های تحول‌گرا با مشارکت شرکت‌های سرمایه‌گذاری موفق باشیم.

گروسی بیان کرد: براساس این تفاهم نامه طرح های سرمایه گذاری گردشگری حاشیه سد و روخدانه ارس از تفرجگاه سد ارس تا چشمه ثریا با همکاری طرفین به مرحله اجرا در خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه با راه اندازی گردشگری ترکیبی علاوه بر گردشگران داخلی شاهد حضور گردشگران خارجی در این منطقه تا پایان سال خواهیم بود تاکید کرد: هتل های سبک و پیش ساخته سازگار با محیط زیست توسط سرمایه گذار مذکور در مناطق هدف این منطقه احداث می شود.

گروسی از افزایش پروازهای فرودگاه ماکو با راه اندازی پروازهای ماهان طی روزهای آینده خبر داد و خاطر نشان کرد: توسعه گردشگری و بوم گردی در حوزه رود ارس و مناطق گردشگری و طبیعی بکر منطقه را در دستور کار قرار داده ایم.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4533
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.