مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اهمیت انجام وظیفه ذاتی نظارت توسط بخش حاکمیت بر محوریت بخش خصوصی در برگزاری رویدادها و جشنواره ها در کیش تصریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، رحیم سرهنگی در نشست هم اندیشی برگزاری جشنواره تابستانی 1403 با اصناف و فعالان اقتصادی کیش با تاکید بر اهمیت همدلی و هماهنگی سازمان منطقه آزاد کیش و بخش خصوصی در رونق جزیره کیش اظهار کرد: برای عبور از رکود در بخش گردشگری نیازمند برنامه ای مدون هستیم که سازمان و بخش خصوصی در کنار هم دیده شوند.

وی با اشاره به اینکه باید برای تمام سال برنامه داشت  و نگاه مقطعی برای جذب گسترده گردشگر در یک بازه زمانی کوتاه راهکار رفع مشکلات نیست افزود: اینکه برای یک بازه زمانی کوتاه چند روزه برنامه ای داشته باشیم وحجم زیادی گردشگر جذب شود نمی تواند مشکل رکود گردشگری را حل کند برای همین باید برنامه ای مدون برای گردشگری کیش تهیه شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه این مسئله مربوط به امسال یا سال گذشته و یک دوره از مدیریت نیست ادامه داد: بی ثباتی مدیریت بی تردید در این مسئله نقش داشته اما می توان با برنامه ریزی درست و هماهنگی های لازم راهکاری صحیح برای عبور از این چالش پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه در برگزاری رویدادها نباید به سود مقطعی و زودگذر اندیشید افزود: نباید درآمد پایدار و رونق و ثبات را فدای سود کوتاه مدت کرد.

سرهنگی بر نظارت حداکثری بخش حاکمیت بر بازار و ارائه خدمات به گردشگران تاکید کرد و افزود: سازمان باید نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان منطقه آزاد کیش در کنار بخش خصوصی برای توسعه گردشگری پایدار از تمامی امکانات خود بهره می گیرد ادامه داد: برای حمایت از گردشگری در صورت نیاز از مشاوران تخصصی گردشگری، اقتصادی و سرمایه گذاری خارج از جزیره و حتی مشاوران خارج از کشور استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش توجه به توسعه زیرساخت های جزیره کیش را از اولویت های سازمان برشمرد و افزود: در طی سال های گذشته برخی موارد همچون توسعه زیرساخت همزمان با دیگر بخش های توسعه ای پیش نرفته است و این مسئله به یک یا دو دوره از مدیریت محدود نمی شود و بی ثباتی مدیریت ها در این مسئله بی تاثیر نبوده است.

سرهنگی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر شایعات در خصوص تغییر مدیریت و استعفای خود خاطر نشان کردد: تمامی شایعات را تکذیب کرده و اعلام می کنم که تمام قد در کنار بخش خصوصی حضور داریم و برای گذر از مشکلات نیاز به همدلی و همکاری تمامی بخش ها ضرورت دارد.

حمایت از بخش خصوصی، تسهیل در اعطاء مجوز برگزاری رویدادها، توجه به زیرساخت ها و نظارت بر عملکرد بخش های مختلف توسط حاکمیت، تکریم گردشگران، اعتماد سازی و ایجاد کارگروه هایی متشکل از بخش خصوصی و سازمان در احصاء مشکلات و برنامه ریزی مدون در ایجاد بسترهای مناسب گردشگری پایدار در مسیر رونق اقتصادی جزیره کیش  از جمله مواردی است که از سوی بخش خصوصی در این نشست مطرح شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5082
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.