در نوروز 1403 بیش از 1000 نفر شب اقامت گردشگران در جزیره هندورابی ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش ،  جزیره هندورابی همواره یکی از مقاصد مطلوب برای علاقمندان به طبیعت بکر و زیبای جزایر جنوبی ایران بوده است . در آستانه تعطیلات نوروزی و از 24 اسفند تا 15 فروردین بیش از هزار نفر شب اقامت در قالب 250 چادر شب در جزیره هندورابی ثبت شد.  
شرکت عمران، آب و خدمات در سال های اخیر در راستای توسعه زیر ساخت های این جزیره طرح های عمرانی متعددی را در هندورابی اجرا کرده است . امسال و همزمان با نوروز یک دستگاه مینی بوس جهت تردد رایگان گردشگران در جزیره هندورابی مستقر و کانکس های خدمات رفاهی و سرویس  بهداشتی افزایش یافت.  
بر اساس این گزارش در سال 1402 در راستای توسعه زیر ساخت های شهری در هندورابی بالغ بر ۳۵۰۰متر مربع کف پوش بتنی و بیش از ۱۵۰۰ متر جدول بندی معابر در پیاده روهای هندورابی انجام شد. بیش از شش کیلومتر لوله کشی آب از آب شیرین کن به سمت غرب جزیره یعنی روستا و بندرگاه هندورابی با هدف تامین پایدار آب شرب برای ساکنان این جزیره و تعمیر آب شیرین کن ۷۰مترمکعبی هندورابی هم از دیگر طرح های عمرانی بو که در سال گذشته و به همت شرکت عمران، آب و خدمات در جزیره هندورابی اجرا شد.  
  جلب مشارکت ساکنان هندورابی در زمینه مدیریت پسماند یکی از طرح های مهم زیست محیطی در این جزیره بکر و زیبا بود که سبب شد تا در سال 1402 و با همراهی خوب ساکنان هندورابی بیش از 11 تن مواد بازیافتی از این جزیره به سایت بازیافت کیش کیش منتقل و در چرخه بازیافت قرار گیرد.
همچنین با خرید تجهیزات پارک بازی هندورابی و انتقال آن به جزیره جهت نصب و نوسازی پارک بازی ، بزودی فضای مفرحی نیز برای کودکان روستای هندورابی فراهم می شود. 

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5241
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.