دومین جشنواره نی انبان کیش با حضور ایمان سیاهپوشان به مدت دو روز در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، ناصرقاسمی رئیس دومین جشنواره نی انبان کیش در خصوص برگزاری این جشنواره  با اشاره به اینکه نی انبان به عنوان یکی از میراث های ناملموس کشور به ثبت رسیده است اظهار کرد: زمانی که نی انبان به عنوان میراث ناملموس کشور ثبت شد کسی فکر نمیکرد که شاید روزی برسد که تعداد بسیاری از اهالی کشور به جنوب مردمان جنوب به سوی این ساز سوق پیدا کرده و در پاسداشت آن جشنواره برگزار کنند.

وی افزود: امیدواریم این راه مسیری برای آشنایی دوباره مردم با موسیقی به ویژه از سوی جوانان باشد.

خسرو نشان عضو شورای سیاست گذاری جشنواره نیز با بیان اینکه سرشار از شادمانی هستم که برای بار دیگر در کیش حضور یافته ام افزود: در شرایطی که مردم تبعات سخت کرونا را تحمل می کردند و گردشگری به ویژه در کیش با آسیب روبرو بود برگزاری جشنواره نی انبان با استقبال بالایی از سوی مردم روبرو شد.

بابک عامل دبیر برگزاری دومین جشنواره نی انبان کیش نیز از حمایت های معاونت گردشگری و معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری این رویداد فاخر فرهنگی قدردانی کرد.

بنابراین گزارش به گفته ناصر قاسمی نیا رئیس دومین جشنواره ملی نی انبان کیش در مجموع 56 اثر از 28 گروه به دبیرخانه دومین جشنواره ملی نی انبان کیش ارسال شده است که این آثار از استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر، کرمان و فارس بودند.

گروه شیلو، گروه حصیر، گروه کوب کا، گروه سار، گروه هورا، گروه هلیل نوازان، گروه کوش،گروه فیدوس، گروه بومیان کیش با رای نهایی هیات انتخاب جشنواره در کیش اجرای زنده داشته و به روی صحنه رفتند.

ایمان سیاه‌پوشان، احمد پاداش و نبیل یوسف شریداوی اعضای هیات انتخاب دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش را تشکیل می‌دهند.

 

 

انتهاس پیام/

کد خبر : 5664
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.