در ادامه تلاش های صورت گرفته در راستای احیای مزیت های مناطق آزاد، منطقه آزاد کیش در حال رایزنی برای شماره گذاری خودروهای وارداتی با پلیس راهور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، با ورود محموله جدید خودروهای سواری به کیش، خبرها حاکی از تلاش های سازمان برای تعامل با پلیس راهور و شماره گذاری خودروهای وارداتی است.

بنابراین گزارش محموله جدید خودروهایی که وارد کیش شده است جمعا بیست دستگاه شامل ده دستگاه کرولا دولوکس XLE و ده دستگاه‌ کرولا لوین 1800 هیبریدی 2024 است.

با توجه به پیگیری های سازمان منطقه آزاد کیش به ویژه گمرک سازمان، ترخیص کالا در کیش با کمترین تشریفات اداری و گمرکی و و مطابق با تسهیلات مناطق آزاد مقدور خواهد بود.

براین اساس و طبق ماده ۱۴ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و ماده ۴ مقررات صادرات و واردات و امور گمرکی مناطق آزاد، ترخیص با کمترین بروکراسی و با مزیت‌های منطقه آزاد قابل انجام است و صراحت ماده ۶۵ قانون احکام دائمی توسعه کشور بر این است که سازمان‌ های مناطق آزاد *منحصرا* براساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی و اصلاحات بعدی آن اداره ‌شوند.

در این راستا و در ادامه تلاش‌های صورت پذیرفته برای احیای مزیت‌های منطقه آزاد، سازمان منطقه آزاد کیش در حال رایزنی با پلیس راهور برای انجام شماره گذاری طبق مقررات مناطق آزاد بعنوان یک مطالبه عمومی و حقوق عامه است.

همچنین ترخیص طبق چهارچوب‌های سرزمین اصلی (استاندارد، محیط زیست، ثبت سفارش و …) هرچند زمانبر است اما همچنان پابرجا بوده و پلیس راهور هم اکنون برای شماره گذاری این قسم خودروها اقدام کرده است که امید می رود این موضوع برای اجرای پتانسیل‌های قانونی مناطق بالاخص مقررات راهنمایی و رانندگی مناطق آزاد هم تسری و بسط داده شود.

گفتنی است، پیش از این نیز 120 دستگاه خودروی سواری با کمترین تشریفات گمرکی و حمایت های سازمان منطقه آزاد کیش با کاهش بروکراسی های اداری و تسهیلات لازم وارد جزیره کیش شده است. سازمان منطقه آزاد کیش تلاش کرده است تا به وظیفه و ماموریت های خود بنابر قوانین عمل نماید و انتظار می رود با توجه به اهمیت ورود خودرو به کیش و فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی در راستای رفع نگرانی و دغدغه های ساکنان جزیره کیش همکاری ها از سوی پلیس راهور در جهت شماره گذاری خودروهای ورودی به کیش بنابر قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد نیز به سرعت انجام شود.

 

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5653
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.