با پیگیری های سازمان منطقه آزاد کیش،  پلاک گذاری خودروهای سواری با نصب دو پلاک در محل پلیس راهور کیش آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، مهدی ذوقی مدیر امور گمرکی کیش در حاشیه شماره گذاری این دوخودرو با اشاره به اینکه تاکنون 150 دستگاه خودرو سواری وارد جزیره کیش شده است اظهار کرد: دو مسیر برای شماره گذاری خودروها وجود دارد که یک مسیر همان است که اکنون در حال انجام است و خودروهای وارد شده به کیش پلاک ملی مناطق آزاد دریافت می کنند و مسیر دوم مطابق با نص مصرح ماده65 برنامه توسعه دائم کشور و ماده ۱۴ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و ماده ۴ مقررات صادرات و واردات و امور گمرکی مناطق آزاد است که منطقه آزاد کیش در حال رایزنی و تعامل با پلیس راهور برای اجرای این مسیر است.

ذوقی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی از سوی گمرک برای ثبت سفارش ها وجود ندارد افزود: تاکنون هیچ درخواستی بدون پاسخ نمانده است و به تمامی درخواست ها جواب داده ایم اما تنها چند شرکت پای کار بوده و برای ورود خودرو اقدام کرده اند و در این مورد هیچ انحصاری وجود ندارد.

وحید زارع فکری معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه خودروهای در حال شماره گذاری پس از اتمام مراحل قانوانی وارد جزیره کیش شده اند افزود: با انجام تمامی مراحل فرآینده ای ثبت نام و پلاک گذاری در سامانه های ملی و پیگیری های سازمان منطقه آزاد کیش خودروهای وارداتی پلاک ملی مناطق آزاد دریافت  کرده و وارد بازار می شوند و این روند ادامه دار خواهد بود..

به گفته فکری تمامی خودروهای وارد شده به کیش به مرور پلاک گذاری شده و به بازار فروش منتقل می شوند وامکان نقل و انتقال دارند.

وی تاکید کرد: خودروهایی که در جزیره کیش پلاک می شوند با کمترین امور گمرکی و با حداقل عوارض گمرکی وارد بازار می شوند و قیمت های فروش ناشی از عوارض گمرکی، هزینه حمل و نقل، ارزش افزوده و سود بازرگانی است که نسبت به سرزمین اصلی از قیمت پایین تری برخوردار است.

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5656
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.