رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: با تعهد و همکاری می توانیم دنیا را به مکانی سالم تر و عاری از بیماری تبدیل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی مرکز بهداشت کیش، اسدالله احمدی در جمع پرسنل بندرگاه کیش به اهمیت بهسازی محیط و کنترل رشد و تکثیر پشه آئدس اشاره و اظهار کرد: فرودگاه‌ها و بنادر به دلیل حجم بالای تردد مسافران و کالا، از جمله نقاطی هستند که در معرض خطر شیوع بیماری‌های منتقله توسط پشه آئدس قرار دارند. به همین دلیل، آموزش و اطلاع‌رسانی به مسافران و کارکنان این اماکن در مورد این بیماری‌ها و راه‌های پیشگیری از آنها، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی افزود: مسئولیت اجتماعی ما ایجاب می کند که برای جلوگیری از بیماری ها و اپیدمی ها اقدام کنیم. این امر به ویژه در مورد بیماری های مرتبط با پشه آئدس مانند تب دانگ که می تواند آسیب های جانی و مالی قابل توجهی به جوامع وارد کند، صدق می کند.

رئیس مرکز بهداشت افزود: تب دانگ یک بیماری ویروسی است که توسط پشه آئدس منتقل می شود. این بیماری می تواند علائمی مانند تب، سردرد، درد عضلانی و درد مفصلی ایجاد کند. در موارد شدید، می تواند منجر به خونریزی داخلی و مرگ شود.

وی با بیان اینکه پشه آئدس در آب های راکد شیرین، مانند حوض ها، سطل ها و لاستیک های دور انداخته شده و .. رشد می کند بیان کرد: برای جلوگیری از رشد این پشه، مهم است که این ظروف را خالی کرده و از جمع شدن آب در آنها جلوگیری کنید. همچنین می توانید از حشره کش ها یا توری های پشه برای محافظت خود در برابر نیش پشه استفاده کنید.

اسداله احمدی افزود: با افزایش آگاهی خود و انجام اقدامات پیشگیرانه ساده، به ایجاد جوامعی سالم تر و ایمن تر کمک کنیم.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5655
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.