امام جمعه کیش با اشاره به بارندگی های اخیر کیش که در برخی نقاط مردم را با مشکل مواجه کرد بر مهندسی صحیح فضای شهری تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری فیدار، حجت الاسلام حسن زاده در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی تقوی را محکمترین پناهگاه و گنج ارزشمندی برشمرد که انسان را در برابر هوای نفس و عوامل شیطانی مصون می کند.

وی با اشاره به اینکه پرهیز از ظلم یک از مهمترین مصادیق تقوی است افزود: مراقب باشید ظلم نکنید که آه مظلوم از نفرین هایی است که به سرعت محقق می شود و ظلم به همسران نیز از مصادیق این بی تقوایی است که انسان را به نفرین گرفتار می کند.

امام جمعه کیش خطاب به برادران نماز گزار بر رعایت حال همسرانشان که به خاطر آنان به جزیره کیش سفر کرده اند تاکید کرد تا مراقب باشند به همسران خود ظلم نکنند.

وی با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و به همین مناسبت روز مادر و روز زن این انتخاب و نامگذاری را بسیار با مناسب و بجا ارزیابی کرد و افزود: زن در خانواده و اجتماعی نقش های فراوانی دارد که موظف به ایفای آن هاست و یکی از مهمترین آن ها نقش مادری است و زنان پیش از هر چیز باید یک مادر و مربی خوب برای فرزندان خود باشند.

خطیب جمعه کیش افزود: اینکه امام راحل(ره) فرموده بودند از دامن زن مرد به معراج می رود یک حقیقت است زیرا زنان هستند که با تربیت خوب انسان ها را به معراج می رسانند.

وی تاکید کرد: حضرت زهرا(س) برترین بانویی است نقش همسری و مادری خود را به خوبی ایفا کرد و زنانی که افتخار می کنند الگوی زندگی آن ها حضرت زهرا(س) است باید از ایشان درس بگیرند زیرا این بانوی بی بدیل جهان با اجرای سبک زندگی دینی و اسلامی در فضای خانواده فرزندانی چون امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) به جامعه انسانی تحویل دادند.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اهمیت تربیت فرزندان خطرهای بزرگی را که در جهان امروز فرزندان را تهدید می کند یادآور شد و افزود: گاه مادران تنها به یک جنبه از جنبه های مختلف تربیتی فرزندان توجه می کنند در حالیکه برای تربیت صحیح باید منظومه تربیتی در نظر گرفته وکامل شود همانگونه که حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان خود این منظومه را کامل کرد.

وی با بیان اهمیت تربیت دینی فرزندان افزود: حضرت زهرا(س) علاوه بر انجام واجبات در انجام مستحبات نیز مراقبت می فرمودند به حدی که برای شب های احیاء فرزندان را بیدار نگاه می داشتند .

امام جمعه کیش با تاکید بر اهمیت توجه به جنبه های علمی و آموزشی و سرگرمی تربیت افزود: ضمن سرگرم ساختن کودکان نیز می توان رفتار دینی را در آن ها نهادینه کرد.

وی در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه با محکوم ساختن شهادت تعدادی از پاسداران انقلاب اسلامی در بخش مرزی خاش- زاهدان افزود: این حرکت مذبوحانه دشمن در همان زمانی روی داد که سیرک ورشو با مدیریت آمریکا و خیمه شب بازی برخی از شیوخ منطقه در لهستان در حال برگزاری بود.

خطیب جمعه کیش تصریح کرد: این اقدام دشمن درپی حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن اتفاق افتاد که تمامی فرماندهان سپاه برای انتقام از این حرکت ددمنشانه همصدا شدند و در نخستین گام تعدادی از خانه های تیمی آنان کشف و جمعی نیز در این رابطه دستگیر شدند

وی همچنین از مردم سلحشور اصفهان برای حضور پرشور و میلیونی در مراسم تشییع این سربازان رشید اسلام تقدیر کرد و افزود: مردم بزرگوار اصفهان نشان دادند که همچون دهه های گذشته پای آرمان های انقلاب و نظام ایستاده اند.

حجت الاسلام حسن زاده با تسلیت درگذشت فقیه عالیقدر شورای نگبهان آیت الله مومن روز بزرگداشت خواجه نصیر طوسی و به همین مناسبت روز مهندس را به جامعه مهندسی کشور تبریک گفت.

وی در این رابطه با اشاره به اهمیت مدیریت و مهندسی مناسب فضای شهری افزود: جزیره کیش شهری مدرن است که توقع می رود خوب مهندسی شود. و با بارش کمترین باران نگرانی برای حضور فرزندان در مدارس و تردد در فضای شهری ایجاد نکند.

امام جمعه کیش اضافه کرد: امروز کشور با بحران آب مواجه است با این وجود ما نتوانستیم به گونه ای در این شهر مهندسی کنیم تا باران فراوانی که در روزهای گذشته نازل شد به جای ایجاد شرایط سخت و نگرانی برای مردم و خانواده ها به صورتی مهندسی شده ذخیره شود.

وی با تصریح براینکه مدیریت صحیح بحران را از بین می برد خاطر نشان کرد: در این رابطه مخزن آبی که سال هاست ساخته شده قرار بود که افتتاح شده و به چرخه فعالیت شهری متصل شود که این اتفاق هم نیافتاده است و باید مورد بررسی قرار گیرد.

امام جمعه کیش روز امور تربیتی را به معلمان و مربیان تربیتی مدارس کشور تبریک گفت.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده و با حضور مردم مومن جزیره کیش در مصلا برگزار شد.

 

کد خبر : 1505
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.