امام جمعه کیش با اشاره به اینکه برخی افراد که با ضبط و انتشار کلیپ و فیلم در فضای مجازی از بی حیایی و بی عفتی در سواحل، نام کیش را خدشه دار می کنند گفت: مسئولان باید با شناسایی آن ها از ورودشان به کیش جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته با توصیه به رعایت تقوی الهی در همه شئون زندگی تقوی را حرکت در مسیر ترسیم شده از سوی اهل بیت (ع) دانست.

وی با اشاره به بخشی از بیانات مهم رهبر معظم انقلاب در دیداربا مداحان به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا(س)، توجه به جایگاه خانواده و اهمیت حفظ آن را از مباحث و محورهای مهم این دیدار برشمرد و افزود: یکی از ضروری ترین اموری که امروز همه باید به آن توجه کنیم جایگاه خانواده است.

امام جمعه کیش با تاکید براینکه نباید کاری کنیم تا بنیاد خانواده سست شود تصریح کرد: رژیم استکباری و صهیونیستی تصمیم به نابودی بنیان خانواده نه تنها در ایران که در کل جهان گرفته است و نباید کاری کنیم که در خط و مسیر دشمن حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه نظام خانواده برای سرمایه داری بین المللی معنا ندارد افزود: آن ها  درتلاش هستند تا حیا و عفت را از جامعه اسلامی بگیرند.

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه برخی با ندانم کاری به بنیان خانواده آسیب وارد می کنیم افزود: جوانان باید قبل از ازدواج به فکر صیانت و حفظ بنیان خانواده باشند و در این مسیر بر رفتار و کردار خود بیشتر توجه کنند تا بنیان خانواده سست نشود و در این مسیر تنها راه حفظ نظام حاکمیت اخلاق، ادب، معنویت و دینداری است.

خطیب جمعه کیش با اشاره به ایجاد شرایط ازدواج آسان برای جوانان اضافه کرد: ازدواج های دیرهنگام و سخت از خطراتی است که بنیان خانواده را تهدید می کند به همین دلیل نباید برای ازدواج سختگیری کرده و آن را به هر دلیل به عقب انداخت.

«ازدواج سفید» یا «ارتباط سیاه»

وی پرهیز از فرزند آوری و رواج «ارتباط سیاه» یا به اصطلاح امروزی «ازدواج سفید» را از خطرات مهم دیگری عنوان کرد که نظام خانواده را تهدید می کند و افزود: اگر چه این مسئله در جامعه ما زیاد نیست اما کمترین موارد آن در جامعه اسلامی خطرآفرین و در میان مسلمانان زشت و زننده است.

حجت الاسلام حسن زاه با اشاره به انتشار برخی فیلم ها و کلیپ های تهیه شده در سواحل کیش در فضای مجازی توسط برخی با هدف رواج بی حیایی و بی عفتی تصریح کرد: مردم کیش تحمل این اعمال را ندارند و جایی برای کارهایی که این افراد به صورت حساب شده انجام می دهند در کیش وجود ندارد.

وی با توصیه به مسئولان برای رصد و شناسایی این افراد بر برخورد با آنان به صورت قاطع تاکید کرد و افزود: مسئولان باید این افراد را شناسایی کرده و از ورود آن ها به کیش جلوگیری کنند تا به چهره زیبای کیش آسیب وارد نشود.

بیانیه گام دوم رهبری نقشه راه عملیاتی برای مسئولان جوان

امام جمعه کیش در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در آغاز ورود به دهه پنجم انقلاب یاد کرد و افزود: این بیانیه نقشه راهی کامل و کاملا عملیاتی است که باید از سوی مدیران ومسئولان به ویژه مدیران جوان کشور پیاده سازی شود.

وی عملیاتی سازی و نحوه تحقق این بیانیه را از مهمترین وظایف مسئولان برشمرد و با اشاره به محور مهم علم و پژوهش در این بیانیه افزود: کشور باید به سمت تحقیق و پژوهش گام برداشته و در این راستا به درجات عالی دست یابد.

خطیب جمعه کیش با اشاره به اینکه علم قدرت می آورد و هر کس علم داشته باشد قدرتمند است تاکید کرد: کشور را باید صد در صد علمی کنیم و گام اول در این مسیر این است که از عقب افتادگی های دوران طاغوت خارج شده و علوم مختلف را گسترش دهیم.

وی افزود: باید از دامنه علم عبور کرده و مرزهای علم را درنوردیده به قله های دانش دست پیدا کنیم و حضور جدی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در این مسیر اهمیت بسیاری دارد.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و اغاز هفته احسان و نیکوکاری کمک به همنوعان را از مهمترین آموزه های الهی برشمرد.

وی با تقدیر از نامگذاری یکی از بلوارهای جزیره به نام شهدای گمنام، روزی درختکاری را گرامی داشت و افزود: فضای سبز جزیره کیش یکی از سرمایه های تاثیرگذاری است که محصول دست کارگران زحمتکش بوده در جذب گردشگران موثر است.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده و با حضور مردم مومن جزیره کیش در مصلا برگزار شد.

انتهای پیام/

 

 

 

 

کد خبر : 1508
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.