امام جمعه کیش با اشاره به وضع قوانین محدود کننده ورود خودرو به جزیره کیش گفت: مسئولان هنگام تصویب قوانین به بازخورد مردمی و اثرات اجتماعی روانی ان توجه کنند و به احترام مردم این قانون را لغو کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی، تقوی را عامل خوشبختی و سعادت انسان در دنیا و آخرت برشمرد و اظهار کرد: بی تقوایی موجب شقاوت و عدم دست یابی به سعادت در زندگی دنیا و آخرت است.

وی با تبریک حلول ماه مبارک رجب و ولادت با سعادت امام محمد باقر(ع) افزود: امام باقر (ع) نخستین امام از نوادگان مشترک امام حسین(ع) و امام حسن (ع) و بنیانگذار نهضت فرهنگی شیعی و اسلامی است.

امام جمعه کیش به تربیت بیش از 450 شاگرد توسط امام باقر (ع) اشاره و تاکید کرد: تلاش های این امام همام در برگزاری کلاس های درس و آموزش و پژوهش می تواند الگوی مناسبی برای اساتید در تربیت دانش آموزان، دانشجویان و طلاب باشد.

وی با بیان اینکه یکی ازمحورهای مهم بیانیه گام دوم رهبرمعظم انقلاب علم آموزی و پژوهش است اضافه کرد: یکی از محورهای مهم نهضت علمی امام باقر(ع) نیز تشویق دانش آموزان به علم آموزی است که باید اساتید به عنوان یک الگوی ارزشمند به آن توجه کنند.

خطیب جمعه کیش با اشاره به تدوین کتب تفسیر القرآن و صحیفه احادیث منتسب به امام باقر(ع) تاسیس دانشگاه علوم اسلامی را از دیگر تلاش های امام پنجم شیعیان در راستای گسترش علوم اسلامی و تربیت دینی و اخلاقی جوانان برشمرد.

وی توجه به مدیریت فرهنگی و اجتماعی سفرهای نوروزی توسط مسئولان مربوطه اشاره کرد و افزود: با قرار گرفتن در آستانه نوروز باید برنامه های فرهنگی و اجتماعی متناسب با شأن مردم جزیره کیش برای گردشگران در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر اهمیت استفاده از برنامه هایی با محتوای فرهنگ غنی اسلامی و ایرانی تصریح کرد: باید کیش را با واقعیت خوب آن که اسلامی و مذهبی بودن کیشوندان و بومیان است به گردشگران نشان داد.

وی اجرای برنامه های مناسب در مبادی ورودی و نخستین برخورد و تفکر مردم در خصوص جزیره کیش را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: ایجاد شادی و نشاط برای مردم از مواردی است که اسلام نیز با آن موافق است اما دیده شده که در سال های گذشته برنامه های ارزشی در مبادی ورودی برگزار نشده است ومردم در اولین برخورد فکر می کنند کیش جایی دور از معنویت است برای همین مسئولان باید قبل از انتخاب گروه های مجری برنامه های فرهنگی و قبل از تصویب بودجه از بیت المال برای آنان به برنامه های آن ها نظارت کنند.

ذخیره سازی و تامین کالاهای اساسی مانند مواد غذایی، آب و  سوخت، تاکید بر تامین نمازخانه برای گردشگران در اماکن عمومی، توجه و آمادگی برای حوادث غیرمترقبه، تامین امنیت مسافران به ویژه کسانی که با کشتی به کیش سفرمی کنند و تاکید بر فرهنگ عفاف و حجاب در بازارها و اماکن عمومی به عنوان یکی ازوظایف حاکمیت از دیگر مواردی بود که حجت الاسلام حسن زاده به آن ها اشاره کرد و افزود: حاکمان اسلامی باید حجاب و عفاف را ترویج کنند.

وی در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه در خصوص وضع قانون و شرایط خاص برای ورود خودروها به جزیره کیش در ایام نوروز خطاب به مسئولان گفت: باید به پیوست اجتماعی و بازخورد روانی هر قانونی که تصویب می کنید توجه داشته باشید.

خطیب جمعه کیش افزود: سرریز تصویب قوانین به دفتر امام جمعه می رسد و در این مورد مردم اعتراض داشته و برخی می گویند از این قانون بوی گردشگری اشرافی استشمام می شود.

وی با تاکید براینکه من این نظریه را قبول ندارم و می دانم مسئولان به جهت ملاحظات خاص و شرایط چنین قانونی تصویب کرده اند افزود: اما می توان راه حل دیگری برای مشکل ترافیک پیدا کرد و با شرط معاینه فنی به اندازه گنجایش جزیره اجازه ورود خودروها به جزیره با همه مدل ها را داد.

امام جمعه کیش از مسئولان درخواست کرد به احترام مردم این قانون را لغو کنند.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده با حضور مردم مومن کیش در مصلا برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر : 1511
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.