امام جمعه کیش با اشاره به شنبه مهربانی به توصیه رهبر معظم انقلاب پس از اعلام نتایج انتخابات گفت: انتخابات امسال « نه» به تحریم ها و فشار حداکثری و هر رای سیلی محکمی به صورت دشمن بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوای الهی در تمام شئون زندگی با اشاره به اینکه بی تقوایی موجب رهایی انسان در برابر گناه می شود اظهار کرد: گناه مانند برگی است که بر روی جریان آب یا امواج رها شده و مقاومتی از خود ندارد و با هر حرکت آب به این سو و آن سو رانده می شود به همین شکل زمانی که انسان بی تقوا در گناه وارد شد در برابر آن مقاومتی از خود نداشته و به اصطلاح در گناه غرق می شود.

وی افزود: در حالیکه اگر انسان با تقوا باشد اگر با جریان تندی هم برخورد کند می تواند شنا کرده و خود را از این معرکه نجات دهد و اگر خدایی ناکرده لغزشی در وی به وجود بیاید فورا آن را جبران می کند.

خطیب جمعه کیش با اشاره به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و حضور گسترده و شکوهمند مردم پای صندوق های رای از زمان اولیه آغاز رای گیری ابراز کرد: این انتخابات به تعبیر سیاسیون« نه» گفتن به تحریم ها و اثر بخشی فشار حداکثری دشمن برعلیه ایران اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه این انتخابات در طول 40 سال گذشته یک انتخابات ممتاز است تصریح کرد: این رویداد بزرگ تنها انتخاب یک فرد یا افرادی به عنوان نماینده نیست بلکه حضور مردم و هر رای آن ها یک سیلی به صورت دشمن است.

امام جمعه کیش با بیان اینکه ما امروز نیاز مبرم و شدید به یک مجلس قوی داریم افزود: امروز کشور ما نیازمند یک مجلس قوی، اهل فکر، اهل نظر، شجاع و مجلسی است که بتواند در بحران ها کشور را هدایت کند.

وی با اشاره به برخی از مهمترین شاخصه های یک مجلس قوی افزود: مجلسی که مبتنی بر انتخابات و مشارکت فعال مردم باشد مجلسی قوی است.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: شاخصه دوم مجلس قوی انتخاب براساس بصیرت و آگاهی است، انتخاباتی که آگاهانه با بصیرت و حداکثری صورت بگیرد می تواند مجلسی منسجم، قوی و مفید باشد.

ترکیب متوازن از تخصص های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، آموزش و پرورش، دانشگاه و غیره از مواردی است که امام جمعه کیش به آن اشاره کرد و افزود: مجلس با متوازن و متناسب از کارشناسان تمامی بخش های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و غیره باشد تا نیازهای جامعه انقلابی و اسلامی را برآورده سازد.

بهره گیری از نیروهای جوانِ مومن و انقلابی در کنار افراد توانمند و اهل تجربه از دیگر مواردی است که به عنوان یک شاخصه مهم در انتخابات از سوی امام جمعه کیش مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در هر برهه از برگزاری انتخابات به دنبال بی رونق کردن انتخابات و جلوگیری از حضور حداکثری مردم هستند افزود: در صورتیکه در این مرحله موفق نشوند به اجرای مرحله دوم برنامه خود که عدم بهره گیری مفید از انتخابات پرشور مردم هستند روی می آورند مانند انتخابات سال 88 که با حضور حداکثری مردم برگزار شد اما توطئه دشمن نگذاشت از برکات آن بهره مند شویم و امیدواریم که بتوانیم از فوائد این انتخابات به خوبی استفاده کنیم.

امام جمعه کیش با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در خصوص رویدادهای پس از برگزاری انتخابات افزود: به طور طبیعی پس از اعلام نتایج برخی برنده می شوند وبرخی حائز رتبه های لازم نخواهند بود اما باید همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند شنبه پس از انتخابات شنبه مهربانی و بردباری باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به 8 اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی افزود: چند سالی است که امور تربیتی را که اساس آموزش و پرورش است از مدارس جمع کردند که باید ایجاد شود.

خطیب جمعه کیش در این رابطه به طرح تربیت دینی اشهر کرد که طی یک ماه گذشته با همکاری معاونت فرهنگی سازمان و آموزش و پرورش کیش و نهاد امامت جمعه آغاز شده است.

وی با تبریک سالروز ولادت امام باقر(ع)، سالروز شهادت امام هادی(ع) در سوم رجب را تسلیت گفت و با بیان اینکه افتخار می کنیم پیرو مکتبی هستیم که ائمه آن پایه گذار علوم اسلامی هستند به اوج فعالیت های سیاسی و تشکیلاتی شیعه در زمان سه امام همام، امام هادی(ع)، امام جواد(ع) و امام حسن عسکری(ع) اشاره کرد و افزود: تشکیلات قوی سیاسی و منسجم ائمه در این دوران دشمنان را دچار سختی و مشکلات فراوان کرده و به هم ریختند.

خطیب جمعه کیش با اشاره به بخشی از وصیت نامه اهلی سیاسی شهید قاسم سلیمانی افزود: در بند سوم از 8 بند این وصیت نامه خطاب به ملت بزرگ ایران اسلامی آمده است:

خطاب به برادران و خواهران ایرانی...

برادران و خواهران عزیز ایرانی من، مردم پرافتخار و سربلند که جان من و امثال من، هزاران بار فدای شما باد، کما اینکه شما صدها هزار جان را فدای اسلام و ایران کردید؛ از اصول مراقبت کنید، اصول یعنی ولیّ فقیه، خصوصاً این حکیم، مظلوم، وارسته در دین، فقه، عرفان، معرفت؛ خامنه‌ای عزیز را جان خود بدانید، حرمت او را مقدسات بدانید.

کد خبر : 1890
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.