امام جمعه کیش در  نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر کیش با اشاره به اینکه حفظ سرمایه های کیش از مصادیق مهم امر به معروف و نهی از منکر است گفت: کسانی که از پول مردم بدون مجوز فرودگاه می سازند باید مؤاخذه و محاکمه شوند نه اینکه ارتقاء مقام پیدا کرده و پست وزارت بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر جزیره کیش با تسلیت ایام فاطمیه(س) و گرامی داشت 9 دی روز بصیرت افزایی، بر همگرایی و همنوایی مسئولان جزیره کیش در حفظ ارزش های اسلامی در کیش تاکید و اظهار کرد: توقع ما این است که در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر تنها به کلیات پرداخته نشود و مشکلات مسئله محور مطرح و مورد بررسی و ارائه راهکار در راستای اجرایی شدن قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اگر جلسات مسئله محور نباشد و تنها به کلیات در آن پرداخته شود خروجی مناسبی از آن به دست نیامده و تاثیری در خارج از نشست نخواهد داشت بر ضرورت توجه به امر حجاب و عفاف در درون سازمان ها تاکید کرد.

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه در مسئله حجاب و عفاف باید رویکرد نخست مربوط به ادارات و سازمان ها باشد و هر نهادی در درون مجموعه خود رویکرد توجه به امر ححاب و عفاف را در اولویت قرار دهد افزود: توجه به حجاب و عفاف در میان گردشگران و کیشوندان یک امر ضروری است و باید در برنامه های ستاد قرار داشته باشد اما اولویت اول ما باید مجموعه های تحت اختیار باشد.

وی با بیان اینکه این نشست به مسئله حجاب و عفاف اختصاص دارد اما باید به این مسئله توجه کرد که امر به معروف و نهی از منکر در دیگر حوزه ها نیز با اولویت باید صورت بگیرد مانند مسئله رانت خواری و تضییع حقوق مردم کیش.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کیش با اشاره به ساخت فرودگاه هندورابی که با هزینه بالایی ساخته شده است اما همچنان بلااستفاده رها شده است تصریح کرد: چرا مسئولان به این مسئله ورود نمی کنند که میلیاردها پول مردم و بیت المال صرف ساخت فرودگاهی شد که بدون استفاده رها شده و مجوزی هم برای آن نداشت.

وی با اشاره به اینکه کسانی که این دستور را داده اند نه تنها مواخذه و محاکمه نشده اند بلکه پست های بالاتری چون وزارت گرفته اند.تصریح کرد: این افراد باید پاسخگو باشند که با پول مردم کیش و بیت المال چه کرده اند؟

امام جمعه کیش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کیش ایر به عنوان یک سرمایه عظیم که متعلق به مردم کیش است افزود: کیش ایر متعلق به مردم کیش و یک سرمایه بزرگ و ارزشمند است که  خیلی راحت مسئله آن را تغییر داده اند و این سرمایه گرانبها را کم ارزش کرده اند؛ این یکی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است که باید به آن پرداخته شود.

وی با تقدیر از اصناف در همراهی و مشارکت در طرح های حجاب و عفاف گفت: اصناف همانطور که در مسئله بیماری و مبارزه با کرونا خوب عمل کرده اند انتظار می رود در حوزه حجاب و عفاف هم به همان خوبی عمل کنند.

حجت الاسلام حسن زاده بر آموزش احکام تجارت نیز تاکید کرد و افزود: در این راستا آماده تامین هزینه های دوره های آموزش احکام تجارت و کسب و کار هستیم.

وی با تاکید بر اینکه جزیره کیش باید شهری مدرن اما اسلامی باشد خاطر نشان کرد: فضای شهر بسیار مهم است و ما از این فضا برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به قدر کافی بهره نگرفته ایم و در سطح شهر کمتر بنری دیده می شود که به ترویج این فرهنگ پرداخته باشد؛ ما می توانیم شهری مدرن و اسلامی داشته باشیم و روی مدرن بودن و اسلامی بودن تاکید می کنیم.

کد خبر : 2316
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.