پوستر یادواره 2000 شهید فوتبالیست به مناسبت گرامی داشت یاد و خاطره شهدای فوتبالیست و شهدای ورزشکار مدافع حرم با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، در آستانه جام جهانی فوتبال 2022، مهدی کشاورز در این مراسم با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور و جزیره کیش در آستانه جام جهانی فوتبال با افتخار یادواره شهدای فوتبالیست در جزیره کیش برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه در مقاطع مختلف سعی می کنیم از شهدا به شکل های مختلف یاد و تجلیل کنیم افزود: امیدواریم این تجلیل و یادآوری ها به برگزاری یک یادواره و چند پوستر محدود نشود و یاد و خاطره آن ها با الگوسازی از این جوانان رشید ادامه یابد و این باید یک مطالبه از ما به عنوان مسئول از سوی رسانه ها و افکار عمومی باشد.

کشاورز با بیان اینکه شهیدان برای دفاع از کشور و مردم خود به دنبال اجر دنیوی نبوده اند و بسیاری از آن ها بر گمنام ماندن اصرار داشتند افزود: مدال آنان پلاکشان شد و بعضی حتی همین پلاک را هم نخواستند و تمایل داشتند که گمنام بمانند وامروز زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان تکلیف شرعی همه ماست.

رضا شجیع دبیر یادواره شهدای فوتبالیست نیز با تاکید بر اینکه برای اولین بار در کشور این یادواره در حال برگزاری است تاکید کرد: حضور قهرمانان ملی ما در آوردگاه جام جهانی فرصتی است برای اندیشیدن به این موضوع که شهدای فوتبالیست نیز می توانستند امروز در عرصه های جهانی قهرمان و مدال آور باشند اما در برهه ای از مان به دلیل تکلیفی که برای دفاع از سرزمین خود احساس می کردند در جبهه های نبرد حضور یافتند و جان خود را برای دفاع از این مرز و بوم فدا کردند.

وی با بیان اینکه براساس آمار حدود 2 هزار شهید فوتبالیست در کشور وجود دارد افزود: یادواره ای به همین نام در جزیره کیش برپاست و این یادواره یاد وخاطره شهدای فوتبالیست و 135 شهید ورزشکار مدافع حرم با حضور جمعی از خانواده شهدا شنبه 28 آبان ماه ساعت 19 در مرکز همایش های کیش برگزار می شود.

شجیع دبیر یادواره با اشاره به استقبال بالایی که از این یادواره صورت گرفته است از انتشار کتابی متشکل از اطلاعات شهدای فوتبالیست خبرداد و خاطر نشان کرد: تا به امروز اطلاعات جامعی در خصوص شهدای فوتبالیست و شهدای ورزشکار مدافع حرم در کشور گردآوری نشده بود که به همت بسیج ورزشکاران و حمایت سازمان منطقه آزاد کیش با برگزاری این یادواره و جمع آوری اطلاعات این شهدا، تمامی اطلاعات در قالب یک کتاب به چاپ خواهد رسید.

 

کد خبر : 3004
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.