امام جمعه کیش گفت: دانشجویان نقش اصلی را در بیداری جامعه و تحقق تمدن نوین اسلامی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، حجت الاسلام علیرضا بی نیاز در خطبه های نماز جمعه این هفته جزیره با اشاره به فرا رسیدن روز دانشجو اظهار کرد: این روز به مناسبت ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و اعتراض دانشجویان برای حضور رییس جمهور آمریکا در ایران بعد از وقایع کودتای نظامی در کشور ما نام گذاری شده است.

وی اضافه کرد: دانشجویان در آن زمان نیز نسبت به حضور و نقشه های آمریکا در ایران اعتراض داشته اند و می توان گفت که این ماهیت روز دانشجو در کشور ما مبارزه با استکبار جهانی است.

امام جمعه کیش گفت: هم اکنون دشمن به مسوولیت و نقش دانشجویان در توسعه و بیداری جامعه آگاه شده و در صدد است نقش این قشر را به حاشیه بکشاند.

وی با اشاره به اینکه شهید بهشتی دانشجو را موذن جامعه می دانست یادآور شد: اگر این قشر به وظیفه خود به درستی عمل نکند غلفت و تاریکی جامعه را فرا می گیرد به همین دلیل لازم است آنان با استدلال و صدای رسا آگاهی بخشی کنند.

حجت الام بی نیاز گفت: دانشجویان و جوانان در گام دوم انقلاب به عنوان نقشه پیش روی پیشرفت، توسعه و ترقی کشور نقش اساسی دارند.

امام جمعه کیش همچنین با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به جمهوری اسلامی اظهار کرد: با حضور محمد السودانی مسائل مهمی بین مسوولان ۲ کشور از جمله خاتمه دادن به حضور گروه های تروریستی در آن سوی مرزهای شمالغرب و غرب ایران، مبارزه با گروه داعش، حمایت از مقاومت، تکمیل راه آهن خرمشهر بصره و پیگیری پرونده ترور شهید سلیمانی مطرح شد.

وی در خصوص فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار بسیجیان سراسر کشور نیز گفت: هم اکنون شاهد بین المللی شدن این نیرو از جمله جبهه مقاومت هستیم، دشمن شناسی، شناسایی نقاط قوت و ضعف معاندان و رشد معنوی از جمله ویژگی های بسیج است که باید رعایت شود.

 

کد خبر : 3093
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.