خطیب موقت نماز جمعه کیش با تاکید بر ضرورت بازنشر چهره واقعی و مذهبی این جزیره در رسانه‌ها گفت: متاسفانه برخی‌ها به صورت هدفدار در تلاشند تا یک چهره غیر واقعی و غیر دینی از جزیره زیبای کیش به نمایش بگذارند؛ باید تلاش کرد تا کیش به عنوان یک جزیره قرآنی در عرصه ملی و بین المللی مطرح شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، حجت الاسلام «حسین حسینی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کیش با گلایه مندی از قضاوت نادرست در رابطه با وضعیت فرهنگی در کیش اظهار کرد: برخی‌ها به دنبال بدنام کردن کیش هستند؛ کیشوندان و بومیان جزیره از معتقد و مذهبی‌ترین مردمان ایران محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰۰ نفر برای حضور در مراسم اعتکاف جزیره کیش ثبت نام کردند که به دلیل کمبود مساجد ظرفیت بندی شده است؛ دانش آموزانی داشتیم که به دلیل نبود ظرفیت کافی جهت ثبت نام آنان در مراسم اعتکاف، با گریه خواستار افزایش ظرفیت بودند تا در این مراسم مذهبی حضور یابند.

خطیب موقت نماز جمعه کیش اعتکاف را یکی از برکات و رویش‌های انقلاب اسلامی دانست و افزود: قبل از انقلاب اسلامی خبری از مراسمات ملی اعتکاف نبود؛ امروز مراسم اعتکاف فراتر از مرزهای ایران اسلامی در حال نشر به سایر کشورهای اسلامی است.

وی در ادامه با قدردانی از برنامه ریزی دولت سیزدهم برای ترویج قرآن، بیان کرد: دولت توانسته ترویج مباحث قرآنی را با هوشمندی پیش ببرد که نشان از یک جهت گیری فرهنگی صحیح دارد.

حجت الاسلام «حسینی» با اشاره به برگزاری برنامه‌های قرآنی اخیر در جزیره کیش گفت: امیدواریم کیش به عنوان جزیره زیبای قرآنی در کشور مطرح شود.

وی همچین بر ضرورت توجه ویژه به جهاد تبیین در چله دوم انقلام تاکید کرد و افزود: آثار و برکات انقلاب اسلامی برای نسل جدیدی که تجربه‌ای از دوران قبل از انقلاب ندارد، بازگو شود.

خطیب موقت نماز جمعه کیش ادامه داد: نسل جدید باید بداند که اگر انقلاب اسلامی نبود، امروز ایران در چه وضعیت اسف باری قرار می‌گرفت.

وی نقش آموزش و پرورش در آگاهی بخشی به نسل جوان به ویژه دانش آموزان را بسیار موثر توصیف کرد.

افزایش نشاط اجتماعی ضروری است

حجت الاسلام «حسینی» با بیان اینکه دین اسلام بارها بر ضرورت نشاط اجتماعی در جامعه تاکید کرده است، اضافه کرد: افزایش شادی و نشاط اجتماعی در جامعه ضروری است و هیات‌های مذهبی در این راستا می‌توانند نقش کلیدی ایفا کنند.

وی زینب کبری (س) را پرچم‌دار مقاومت در جهات دانست و اظهار کرد: امروز مردم غزه و قهرمان یمن با الگو گیری از ایشان در برابر استکبار جهانی قد علم کرده‌اند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4831
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.