• رو تیتر: در نشست تخصصی اقتصاد دریا محور کیش مطرح شد؛

نخستین نشست تخصصی «اقتصاد ورزشی دریا محور» در کیش با حضور اندیشمندان و صاحب نظران حوزه اقتصاد، ورزش و گردشگری در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا در این نشست مهدی صادقی شاهدانی رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) با اشاره به منابع اندکی که در حوزه اقتصاد دریا پایه وجود د ارد اظهار کرد: در مسیر توسعه اقتصاد دریا محور باید همه دستگاه ها کمک کنند زیرا منابع ما اندک است و بخش دولتی نیز نمی تواند به خوبی در این موضوعات پشتیبانی کند.

وی با تصریح بر اینکه انتظار از بخش دولتی تسهیل گری در امور و در سیاستگذاری هاست افزود: باید همه کمک کنند تا اقتصاد ورزش و اقتصاد دریا محور به بلوغ برسد تا مسیر خودرا در نظام اقتصادی کشور در راستای توسعه کشور و اقتصاد بیابد.

صادقی با اشاره به اینکه در کشور ما دریا به عنوان سرمایه در اقتصاد ملی محاسبه نمی شود افزود: دریا ارزش اقتصادی فوق العاده ای دارد اما در نظام اقتصادی، پولی، مالی و بانکی ما به عنوان یک سرمایه به حساب نمی آید یعنی نهاده هایی که باید، در کنار آن قرار نمی گیرد.

وی دریا را سرمایه ارزشمندی برشمرد که بسیاری از کشورها از آن بی بهره اند اما کشور ایران با وجود 5 هزار کیلومتر خط ساحلی در جنوب از آن نتوانسته است بهره کافی را ببرد.

رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه ما در منطقه در حوزه دریا،  فناوری های مرتباط با دریا و  نیروی انسانی متخصص چیزی کم نداریم تاکید کرد: علت اینکه با وجود این توانایی ها نتوانسته ایم نتیجه بگیریم این است که بازار لازم برای خدماتی را که تولید کرده ایم نتوانستیم ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد بازار ورود گردشگر درحوزه اقتصاد دریا پایه تصریح کرد: باید برای ورود گردشگر بازار فراهم کنیم هر جا بازار فراهم کردیم در کنار فعالیت های دولتی شرایط مطلوبی در حوزه اقتصادی ایجاد شده است.

صادقی افزود: بخشی از وظیفه ایجاد بازار بر عهده حاکمیت است و انتظار می رود در جایی که حاکمیت توان ایجاد بازار را ندارد به حوزه تسهیل گری ورود کند.

وی با بیان اینکه دربخش تامین مالی در تنگنا قرار داریم ادامه داد: اصل این است که بازار سرمایه کمک حال باشد که متاسفانه این نقش به خوبی ایفا نشده است.

به گفته صادقی در سال جاری 5 هزار همت تامین مالی و تسهیلات بانکی صورت گرفته است که باید مسئولان مناطق آزاد به ویژه کیش و قشم تلاش کنند تا بخشی از این تامین مالی در مسیر ورزش های دریا پایه قرار گیرد وگر نه در مسیر دیگری هزینه خواهد شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4170
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.