• رو تیتر: سرپرست فدراسیون ورزش های دریایی ساحلی:

سرپرست فدراسیون ورزش های دریایی ساحلی گفت: یک حکمرانی عالمانه و خوب می تواند مبتنی بر ظرفیت ها باشد و چه ظرفیتی بالاتر از دریا که به آن توجه نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، رضا شجیع در نشست تخصصی با موضوع اقتصاد ورزشی دریا محور که باحضور جمعی از اندیشمندان حوزه اقتصاد دریا برگزار شد با اشاره به امکانات، ظرفیت ها و زیرساخت های گردشگری کیش اظهار کرد: گردشگری دریایی در جزیره کیش به دلیل ظرفیت های بی بدیل دریا یک گردشگری استراتژیک است که تاکنونن از آن کمتر استفاده شده است.

وی با تاکید بر ارزش افزوده ای که گردشگری در نظام اقتصادی و تولید ناخالص ملی دارد افزود: کشور چین اقتصاد دریا محور خود را 5 سال است که فعال کرده و تاثیر مثبت آن در نظام اقتصادی و GDP چین به خوبی مشهود است.

شجیع تصریح کرد: متاسفانه ما نه تنها از این ظرفیت استفاده نکردیم بلکه باعث تضعیف بازیگران این عرصه هستیم.

وی تاکید کرد: یک حکمرانی عالمانه و خوب در جزیره کیش می تواند مبتنی بر ظرفیت ها باشد و چه ظرفیتی بالاتر از دریا که به آن بی توجه هستیم.

سرپرست فدراسیون ورزش های دریایی ساحلی با اشاره به اینکه موارد مهمی در این حوزه وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد افزود: محیط زیست دریا، حمل و نقل دریایی، شیلات و ملاحضات ماهی گیری، منابع زیر دریا مانند میدان های گازی در اطراف کیش، اقتصاد بومی محلی و گردشگری و تفریحات دریایی از موارد مهمی است که در حوزه دریا و اقتصاد دریا محور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اقتصاد دریا محور و گردشگری دریایی را بخشی از پازل بزرگتری برشمرد که اگر این حلقه ها و پازل ها آسیب ببینند بی تردید پازل بزرگتر نیز آسیب خواهد دید.

شجیع نبود یک برنامه جامع در بخش گردشگری و اقتصادی دریا محور را بسیار آزار دهنده خواند و افزود: ما با یک سندرم برنامه نویسی و یا برنامه زدگی روبرو هسیتم که بر روی کاغذ نوشته می شود اما اجرا نمی شود.

وی با بیان اینکه اگر به دنبال موفقیت در حوزه گردشگری هستیم باید از بُعدی شروع کنیم که مردم آن را لمس کنند گفت: کلوپداران که در این نشست حضور یافته اند پیشگامان ارتباط با مردم هستند و می توانند مردم را با دریا آشتی دهند.

سرپرست فدراسیون ورزش های دریایی ساحلی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه 5 میلیون دلار برای توسعه سواحل مکران پیش بینی شده است که نیازمند برنامه است افزود: سیاست های کلی دریا محور توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال تدوین است که به زودی ابلاغ می شود.

وی با تاکید بر اینکه گردشگری دریایی کیش منحصر به فرد است افزود: کلوپ های دریایی کیش با تجهیزات و مربیان بسیار مجرب که همه توسط بخش خصوصی و بدون هر گونه هزینه دولتی شکل گرفته اند، پشتوانه اقتصادی بی نظیری برای کیش هستند.

شجیع با اشاره به اینکه فدراسیون ورزش های ساحلی دریایی تنها 8 ماه است که تشکیل شده و در این مدت رویداد بزرگ بازی های ساحلی را برگزار کرده است افزود: کیش گیمز دریایی در آبان ماه با کمک کلوپداران در جزیره کیش برگزار می شود.

وی طراحی برگزاری بازی های ساحلی کاسپین با همکاری سه استان گیلان، مازندران و گلستان، طراحی دهکده ورزش های ساحلی، طراحی موزهه زیر آب در کیش و انعقاد تفاهم نامه فدراسیون با کلوپ های دریایی کیش را از جمله برنامه های فدراسیون دریایی ساحلی در آینده ای نزدیک برشمرد که در دستور کار این فدراسیون قرار دارد.

این مقام مسئول در فدراسیون دریایی ساحلی به مسابقات تنیس فیوچرز که بهمن و اسفند ماه 1401 در کیش برگزار شد اشاره کرد و افزود: در این رویداد حدود 105 ورزشکار خارجی حضور پیدا کردند که ارزآوری 600 میلیارد ریالی برای کیش به همراه داشت.

وی ادامه داد: به رغم مشکلات سفر از دبی به فرودگاه امام و سپس پرواز به کیش بازیکنان رضایت بسیاری از این سفر داشتند که در صورت وجود پرواز مستقیم تعداد شرکت کنندگان در مسابقات تا 4 برابر امکان داشت افزایش یابد.

سرپرست فدراسیون ورزش های دریایی ساحلی با اشاره به عدم تصدی گری بخش های دولتی در برگزاری این رویداد بزرگ افزود: هر جا بخش دولتی عقب نشینی کند کارها سریعتر و بهتر پیش می رود.

شجیع برگزاری مزایده برای کلوپ های دریایی کیش را یک چالش بسیار بزرگ برشمرد و خاطر نشان کرد: نفس برگزاری مزایده ایرادی ندارد اما در خصوص کلوپ های دریایی که تامین تجهیزات آن ها دارای هزینه های بسیار بالایی است و ممکن است افراد ناکارآمدی را وارد این حوزه کند و در برهه ای ممکن است زمینه ورود افراد غیرمتخصص و ناتوان  و یا فساد را به وجود آورد که در این صورت شاهد نابودی گردشگری دریایی و اقتصاد کیش خواهیم بود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4175
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.