• رو تیتر: مدیرعامل جامعه کلوپداران کیش:

مدیرعامل جامعه کلوپداران جزیره کیش با اشاره به اینکه بخش مهمی از اقتصاد جزیره کیش به دریا و تفریحات دریایی وابسته است گفت: دریا، تفریحات و ورزش های دریایی امروزه دلیل 70 درصد از سفرهای گردشگران به کیش را تشکیل می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، علی اقتصاد در نشست تخصصی اقتصاد ورزشی دریا محور که با حضور جمعی از اندیشمندان حوزه اقتصاد دریا محور برگزار شد با اشاره به اینکه هم اکنون 23 کلوپ فعال درجزیره کیش در حال ارائه خدمات گردشگری دریایی به کیشوندان هستند اظهار کرد: جزیره کیش تنها نقطه در کشور و در جهان است که همزمان 28 آیتم تفریحات دریایی در کلوپ های آن ارائه می شود.

وی با بیان اینکه در نوروز در پیک گردشگری جزیره تنها 50 درصد ظرفیت کلوپ ها استفاده شد افزود: در دبی با حجم بالای گردشگری تنها 5 کلوپ تفریحات دریایی وجود دارد و تنها چند آیتم تفریحات ارائه می شود.

به گفته اقتصاد، به زودی کلوپ های کیش ستاره بندی شده و نرخ گذاری تفریحات و بازی ها نیز براساس ستاره های هر کلوپ تعیین می شود.

وی با اشاره به واگذاری کلوپ ها براساس مزایده از سوی سازمان این رویکرد را فاجعه بار خواند و افزود: با توجه به اینکه تجهیزات و امکانات کلوپ ها بسیار گرانقیمت و نگهداری آن ها هزینه بر است، با وجود استهلاک تجیهزات سرمایه گذذاران رغبتی برای نوسازی آن ندارند زیرا براساس گفته سازمان پس از اتمام قرارداد، کلوپ ها به مزایده گذاشته می شوند که اتفاقی فاجعه بار است و گردشگری کیش را با آسیب فراوانی روبرو می کند.

مدیرعامل جامعه کلوپدارن با تاکید بر اینکه کلوپ داران عاشق این حرفه هستند به همین دلیل تاکنون با وجود مشکلات بسیار توانسته اند به فعالیت خود ادامه دهند تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 300 میلیارد ریال سرمایه شناور در کلوپ ها وجود دارد که سرانجام آن مشخص نیست.

وی افزود: لوازم مصرفی در کلوپ ها هیچ یک تولید داخل نیست و همه باید با دلار از کشورهای خارجی تامین شود که هزینه های بسیاری را به کلوپداران تحمیل می کند.

علی اقتصاد با اشاره به اینکه در دی ماه قرارداد کلوپ داران با سازمان به پایان می رسد و سازمان قصد دارد کلوپ ها را به مزایده بگذارد ادامه داد: جامعه کلوپداران تصمیم داشت به برگزاری رویدادها و تورهای تخصصی ملی و بین المللی داشت که با رویکرد مزایده امکان آن دیگر وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاران نیاز به امنیت سرمایه گذاری دارند و با وجود چالش هایی که در حال حاضر در حوزه سرمایه گذاری وجود دارد کسی وارد این عرصه نخواهد شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4176
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.