• رو تیتر: دبیر هیات تیر اندازی با تفنگ کیش:

 دبیر هیات تیر اندازی با تفنگ جزیره کیش با اشاره به قیمت‌های نجومی تفنگ‌های بادی استاندارد مسابقات، گفت: قیمت‌های بالای این تفنگ‌ها سبب شده تا هم ورزشکاران و هم هیات‌های تیر اندازی در تامین و نوسازی تجهیزات خود با مشکل مواجه شوند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، «مهیار حسین‌نیا» علت اصلی قیمت بالای تفنگ‌های بادی استاندارد مورد نیاز در مسابقات را تحریم‌های ناجوانمردانه اعمال شده به کشور و کمبود آن در بازار دانست و اظهار کرد: امروز قیمت یک تاپانچه بادی استاندارد از یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال آغاز می‌شود و کف قیمت تفنگ بادی استاندارد مورد نیاز در مسابقات حرفه‌ای حدود ۲ میلیارد ریال است که هزینه‌های سنگینی برای علاقه مندان به این رشته ورزشی تحمیل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مشکلات مربوط به هزینه بالای تامین هزینه‌های رشته ورزشی تیر اندازی مختص کیش نیست و یک مشکل کشوری است، افزود: هیات تیر اندازی جزیره کیش دارای ۹ اسلحه تفنگ بادی استاندارد است که هرچند مستهلک شده اما با بهسازی و تعمیر در شرایط مناسبی قرار دارد.

دبیر هیات تیر اندازی با تفنگ جزیره کیش ادامه داد: برای تعمیر یا بهسازی تفنگ‌های بادی باید آن‌ها را به تهران ارسال کنیم که همین موضوع نیز هزینه‌هایی اضافی برای هیات تیراندازی جزیره تحمیل می‌کند.

وی در پاسخ به اینکه «آیا فدراسیون تیر اندازی اعتباری برای نوسازی تجهیزات هیات‌ اختصاص داده است؟» گفت: ارتباط مناسبی با فدراسیون داریم؛ در رابطه با نوسازی تجهیزات رایزنی‌هایی با فدراسیون تیر اندازی و سازمان منطقه آزاد کیش انجام شده که امیدواریم نتجیه بخش باشد.

«حسین‌نیا» ادامه داد: پیش‌تر یک شرکت داخلی اقدام به تولید سلاح‌های حرفه‌ای تفنگ بادی کرد که متاسفانه روند تولید آن از حدود سه سال گذشته متوقف شد.

وی در ادامه با بیان اینکه میزبانی از مسابقات ملی و بین المللی در کیش در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: در این رابطه نیز گفت و گوهایی با فدراسیون انجام شده است، منتهی به ما اعلام کردند که برای میزبانی از رویدادهای ملی و بین المللی ایجاد ۲۰ خط الکترونیک تیر اندازی ضروری است که کیش هم اکنون هفت خط استاندارد دارد.

دبیر هیات تیر اندازی با تفنگ جزیره کیش ادامه داد: در تلاشیم تا به زودی خط‌های الکترونیکی لازم ایجاد و شرایط میزبانی از مسابقات ملی و بین المللی در کیش فراهم شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت توجه به استعداد یابی در این رشته ورزشی، بیان کرد: استعداد یابی در رده‌های مختلف سنی را در دستور کار قرار داریم که همین راستا پنجشنبه هفته جاری / ۲۷ مهرماه/ مسابقات تیر اندازی همگانی در جزیره کیش و در ۲ بخش آقایان و بانوان برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4345
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.