آیین تجلیل از قهرمانان دوچرخه سواری استان خراسان رضوی با حضور معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از خراسان، در این مراسم که با حضور جبار قوچان‌نژاد معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، برومند رییس اداره ورزش و جوانان مشهد، احتشام نیا رییس هیات ورزش همگانی شهرداری مشهد و جمعی از پیشکسوتان دوچرخه سواری برگزار شد، مجید طهوریان عسکری رییس هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی اظهار کرد:: لیگ دوچرخه سواری قهرمانی استان در رشته های جاده، پیست و کوهستان برگزار میشود.

وی با اشاره به تجلیل از ۱۰۰قهرمان و مدال آور خراسان رضوی افزود: برنامه های هیات را حول ۴محور طراحی و ساماندهی کردیم. حوزه قهرمانی، بانوان، زیر ساخت ها و استعداد یابی و توجه به قشر جوان در راستای توسعه دوچرخه سواری در استان تعریف شد.

عضو شورای شهر مشهد در ادامه به بخشی از عملکرد و اقدامات انجام شده در هیات اشاره و عنوان کرد: در بخش استعداد یابی آقایان که با حضور ۲۹استان و ۱۵۰ ورزشکاربرگزار شد خراسان رضوی مقام اول کشور را به دست آورد. و در بخش دختران با حضور ۲۳استان و ۱۸۰ ورزشکار که به میزبانی خراسان رضوی برگزار شد دختردوچرخه سوار بردسکنی موفق به کسب مدال نقره شد.

طهوریان عسکری به دیگر برنامه های اجرایی هیات اشاره و تاکید کرد: برگزاری ۳میزبانی مسابقات استعداد یابی،۳مرحله لیگ کوهستان،برگزاری ۳مرحله لیگ‌جاده آقایان «نکوداشت ۱۸هزار شهید خراسان رضوی»،۷مرحله اعزام به مسابقات آقایان و بانوان ،اجرای طرح «باد صبا» نذر دوچرخه به مناطق روستایی، راه اندازی پیست کوهستان ،پیست جاده در بوستان خورشید ،برگزاری جشنواره بانوان،برگزاری دوره آموزش مربیگری و داوری ویژه بانوان و آقایان ،توجه به توسعه زیر ساختها در ورزش بانوان و مسابقات جایزه بزرگ آقایان و بانوان و مرحله سوم لیگ کوهستان کشور به میزبانی خراسان رضوی با حمایت حامیان خصوصی از جمله فعالیت های هیات در سال ۱۴۰۲ است که معتقدم تمامی این افتخارات در سایه همدلی و همت اعضای هیات و خانواده دوچرخه استان کسب شده است.

در این مراسم از دوچرخه سوار و مربی پیشکسوت کشور محمد خلیل زاده به صورت ویژه قدردانی شد.همچنین با معرفی شهرستانهای برتر در توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در استان با اهدای هدایایی تقدیر شد. رونمایی از پیراهن تیم دوچرخه سواری خراسان رضوی در مسابقات کشوری از دیگر برنامه های این همایش بود و در نهایت قهرمانان و مدال آوران برتر هدایایی به رسم یادبود دریافت کردند.

در حاشیه این مراسم حسن سلامی رییس هیات مدیره شرکت آسان تجارت با برند فاریس که بیش از ۶۰ سال است در عرصه تولید و خدمات فروش دوچرخه در استان فعالیت می کنندبه عنوان حامی مالی برگزاری این همایش در باره هدف از حضور در هیات دوچرخه سواری خاطر نشان کرد: هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری همگانی در سطح استان است معتقدم با ترویج و توسعه استفاده از دوچرخه برای تردد در سطح شهر امنیت محیط زیست و سلامت آحاد مردم جامعه را ضمانت می کنیم و شهرداری و دستگاه های مرتبط شرایطی را فراهم کند که این فرهنگ در میان خانواده ها نهادینه شود و من به عنوان عضو کوچکی از این جامعه در راستای مسوولیت اجتماعی که دارم آستین همت را بالا زدم و درراستای این امر پسندیده مشارکت کردم.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4862
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.