رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور از میزبانی کیش برای برگزاری مسابقات جهانی پرورش اندام، فیتنس و فیتنس چلنج مردان جهان در مهر ماه 1403 خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، در مراسم امضاء تفاهم نامه فدراسیون جهانی پرورش اندام و فدراسیون بدنسازی کشور با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد، کیش به عنوان میزبان از مسابقات جهانی پرورش اندام انتخاب شد.

عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون پرورش اندام کشور در این نشست با اشاره به اینکه هفتادو هشتمین دوره مسابقات قهرمانی فیتنس به میزبانی ایران قرار است در جزیره کیش برگزار شود اظهار کرد: برای گرفتن این میزبانی یک روند سه ساله طی شده است.

وی با بیان اینکه قرار بود این مسابقات در تهران برگزار شود، وجود زیرساخت ها مناسب و مسئولان جزیره کیش را ازمهمترین عوامل انتخاب کیش برای برگزاری این مسابقات برشمرد و افزود: امیدواریم با همکاری فدراسیون جهانی، وزارت ورزش و سازمان منطقه آزاد کیش این دوره از مسابقات به خوبی برگزار شود.

نصیرزاده با تاکید بر تلاش های بسیاری که برای برگزاری این دوره از مسابقات در ایران صورت گرفته است تاکید کرد: برگزاری این مسابقات جدای از دستاوردهای ورزشی، دستاوردهای سیاسی مهمی برای کشور خواهد داشت و می تواند تصورات منفی که نسبت به کشور ایران در میان مردم کشورهای دیگر به تصویر کشیده شده را از بین ببرد و زمینه حضور گردشگران خارجی در ایران را فراهم سازد.

کیش گزینه ای مناسب برای برگزاری مسابقات جهانی است

«رافائل سانتونخا» رئیس فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام (IFBB)در این نشست با ابراز خرسندی از حضور در جزیره کیش اظهار کرد: فدراسیون جهانی فیتنس 202 عضو در 5 قاره جهان دارد که سالانه بیش از 8 هزار مسابقه در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی برگزار می کند.

وی برگزاری مسابقات فیتنس را حرکتی ارزشمند در ورزش عنوان کرد که موجب گرد هم آمدن تعداد بسیاری از ورزشکاران و کمک به رشد این ورزش می شود.

رئیس فدراسیون جهانی فیتنس با تقدیر از مسئولان ورزش وفدراسیون بدنسازی و پرورش اندام کشور اتحاد و احترام متقابل به عقاید هر دو کشور را از جمله دلایل برگزاری این دوره از مسابقات در ایران عنوان کرد و افزود: کنگره جهانی بدنسازی رویداد مهمی است و شرایط میزبانی برای این ورزش سخت است اما کیش تمامی این شرایط را دارد و ما با در نظر گرفتن تمامی امکانات و شرایط کیش را انتخاب کردیم.

وی برگزاری مسابقات جهانی فیتنس در ایران را فرصتی برای معرفی ایران به ویژه جزیره کیش به جهان برشمردو افزود: ایران از فرهنگ و تاریخ غنی برخوردار است و با این میزبانی به خوبی می تواند فرهنگ و تاریخ خود را به دیگر کشورها معرفی کند.

رافائل سانتونخا به برگزاری کنگره جهانی ژورنالیست های ورزشی در کشور اسپانیا از 150 کشور جهان اشاره کرد و افزود: به شما قول می دهم که در این کنگره تبلیغات گسترده ای برای آشنایی کشورهای جهان با ایران و جزیره کیش انجام دهیم.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری این مسابقات و حضور گردشگران خارجی در ایران می تواند چهره منفی که از ایران به تصویر کشیده شده را به یک تصویر مثبت تبدیل کند و به شایعه پراکنی و دروغ پردازی هایی که در مورد ایران شده است پایان دهد.

برگزاری مسابقات سالانه فیتنس در کیش

رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش نیز در این نشست با بیان اینکه جزیره کیش با وسعت 92 کیلومتر مربع دارای امکانات و زیرساخت های مناسبی برای برگزاری رویدادهای ورزشی در سطح ملی و جهانی است افزود: کیش به سرزمین سلامت، شادابی و ورزش معروف است.

وی ادامه داد: کیش با ظرفیت فرودگاهی 6 میلیون گردشگر در سال، 52 هتل، سالن ها سرپوشیده و زمین های ورزشی متعدد ، نیروی انسانی کارآمد و توانمند، امکان برگزاری مسابقات بین المللی و ملی بسیاری را دارد و نمونه آن مسابقات جهانی تکواندو و تنیس فیوچرز است که اخیرا در جزیره برگزار شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با استقبال از برگزاری این مسابقات در جزیره کیش، پیشنهاد برگزاری مسابقات سالانه فیتنس و فیتنس چلنج در جزیره کیش را مطرح کرد که با استقبال رئیس فدراسیون جهانی فیتنس و پرورش اندام قرار گرفت.

مسابقات پرورش اندام، فیتنس و فیتنس چلنج قهرمانى مردان جهان در سال ٢٠٢٤ از 2 تا 7 مهرماه در ایران به میزبانی جزیره کیش برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است هفتاد و هفتمین دوره مسابقات پرورش اندام و فیتنس قهرمانى جهان آبان ماه 1402 با حضور حدود ١٣٠٠ ورزشکار از ١١٦ کشور جهان در سانتاسوسانا اسپانیا برگزار شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4929
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.