• زیر تیتر: توجه ویژه به کیش در طرح آمایش سرزمینی

وزیر ورزش و جوانان کشور گفت: وقت آن رسیده است که در قالب برنامه ملی و یک برش از آن برنامه 10 ساله برای ورزش کیش تدوین شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، کیومرث هاشمی در نشست صمیمانه با جمعی از روسای هیئت های ورزشی کیش با اشاره به تجربه حاضران در نشست اظهار کرد: تجربه های ارزشمندی در حاضران این نشست حضور دارد که باید از آن استفاده کرد.

وی افزود: وقت آن رسیده در قالب برنامه های ویژه پیشرفت ورزش کشور که یکی از مصوبه های شورایعالی ورزش است که به ریاست رئیس جمهور برگزارشد موظف شدیم برنامه ملی پیشرفت ورزش و تربیت بدنی را تدوین کرده و نقشه راهی برای ورزش کشور داشته باشیم.

هاشمی ادامه داد: ما می توانیم به صورت اختصاصی و برشی از برنامه ملی، برنامه 10 ساله برای ورزش کیش با محوریت اقتصاد ورزش، میزبانی رویدادهای کشوری، گردشگری ورزی، برگزاری اردوها و محوریت رویدادهای دریا محور برگزار کنیم.

وی یکی از موضوعات مطرح شده در قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش وجوانان را طرح آمایش سرزمینی برشمرد و افزود: باید مناطق آزاد به ویژه کیش در این طرح مورد توجه قرار گیرد.

وزیر ورزش ادامه داد: پس از ابلاغ سیاست های کلان که توسط مقام معظم رهبری به آن تاکید شده بود رئیس جمهور از دستگاه ها درخواست کرد که براساس سیاست های ابلای برنامه خود را تدوین کنند که وزارت ورزش نخستین دستگاهی بود که بلافاصله سیاست های حوزه ورزش را تدوین کرده و تقدیم ریاست جمهوری کرد تا تصویب شده و قابلیت اجرایی پیدا کند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های بالایی که در کیش وجود دارد؛ جزیره کیش می تواند یکی از محورهای توسعه رشته های دریایی و ساحلی  باشد.

کیومرث هاشمی ادامه داد: در قالب برامه های اجرایی می توانیم المپیاد ورزش های ساحلی و دریایی با هدف شناسایی استعدادهای برتر ورزشی را در کیش برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه می توانیم با وجود این ظرفیت میزبانی را برای برگزاری المپیاد مسابقات دریایی- ساحلی به جزیره کیش بدهیم. تاکید کرد: نگاه ملی یعنی اینکه ما در این جزیره آمادگی میزبانی مسابقات ملی را داریم و ما اعتقاد نداریم که همه مسابقات باید در پایتخت برگزار شود و معتقدیم باید میزبانی مسابقات به استان ها داده شود و هم اکنون به طور متوسط میزبانی یک رویداد بین المللی به استان ها واگذار شده است.

وزیر ورزش با تاکید بر اینکه جزیره کیش بیش از هر چیز به برنامه مدون در حوزه ورزش نیاز دارد افزود: با استفاده از برنامه 10 ساله در جزیره کیش می توان در  بسیاری از رشته های ورزشی به توسعه رسید.

وی به برگزاری جام نوروز در نیمه اول اردیبهشت ماه اشاره کرد و افزود: دومین دوره جام نوروز به دلیل همزمانی ایام نوروز با ماه مبارک رمضان در نیمه اول اردیبهشت ماه 1403 به میزبانی کیش برگزار خواهد شد و فلسفه حضور معاونت بانوان وزارت ورزش نیز بازدید از ظرفیت های کیش برای میزبانی از این جام است.

به گفته وزیر ورزش، برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال کشور پیش از جام ملت های آسیا، امتیاز مثبتی برای کیش در میزبانی از تیم ها و اردوهای ورزشی رشته های مختلف بود.

ظرفیت ایجاد کمپ های ورزشی در رشته های مختلف در جزیره کیش از دیگر مواردی است که هاشمی به آن اشاره کرد و افزود: کیش ظرفیت ایجاد باشگاه های خصوصی و کمپ های تخصصی را دارد.

وی تصریح کرد: باید منابع خود را به جای اینکه به کشورهای خارجی ببریم در کیش صرف کنیم.

وزیر ورزش حضور بخش خصوصی را یک فرصت ارزشمند برای هیئت های ورزشی کیش عنوان کرد و افزود: هیئت های ورزشی کیش نیز باید به باشگاه داری و تیم داری روی بیاورند و و در لیگها به صورت جدی شرکت کنند.

وی کیش را پایلوتی برای برگزاری ورزش های همگانی خواند و تاکید کرد: به دلیل همان ظرفیت ها و ویژگی های شهری که شهردار کیش به آن ها اشاره کرد کیش می تواند پایلوتی برای ورزش های همگانی باشد که یکی از رسالت های وزارت ورزش در کشور است و می تواند یک الگوی جهانی شود.

هاشمی با توصیه به روسای هیئت های ورزشی کیش درخصوص حفظ ارتباط تنگاتنگ به فدراسیون های خود تاکید کرد: حفظ این ارتباط می تواند به توسعه رشته های ورزشی شما کمک کند.

وی در خصوص تقاضای ساختار مستقل برای ورزش کیش از سوی روسای هیئت های ورزشی نیز تاکید کرد: ما آمادگی داریم تا در حوزه ساختار و بودجه کیش استقلال بدهیم. و باید فدراسیون ها بودجه ای هر چند اندک در حد توان به هیئت های ورزشی کیش اختصاص دهند.

وزیر ورزش با تاکید بر اینکه به رغم درخواست های استانی مبنی بر ایجاد ظرفیت مدیرکلی ورزش در استان ها با آن ها مخالفت کردم اما با توجه به ساختار مستقل ورزش در کیش می توانیم عنوان مدیرکل برای ورزش کیش در نظر بگیریم.

وی خاطر نشان کرد: در کیش زیرساختارهای لازم وجود دارد و در صورتی که منع قانونی وجود نداشته باشد می توان عنوان مدیرکل را که ساختار قوی تر و محکمتری دارد به ورزش کیش برای ایجاد یک اداره مستقل اعطا کرد.

 

انتهای پیام/

 

کد خبر : 5057
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.