مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: یکی از اهداف اصلی ما کمک به اقتصاد جزیره از مسیر اقتصاد ورزش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، رحیم سرهنگی در نشست صمیمانه وزیر ورزش و جوانان با روسای هیئت های ورزشی کیش با اشاره به نقش حاکمیتی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: رفع بخشی از مشکلات بر عهده ماست به عنوان حاکمیت و بخشی نیاز به حمایت های وزارت ورزش دارد.

وی با بیان اینکه کیش ظرفیت ها و زیرساخت های ورزشی مناسبی دارد که می تواند میزبان مسابقات ملی و بین المللی در کشور باشد افزود: کیش می تواند آبروی کشور و نمونه موفق توسعه ورزش در کشور باشد.

ظرفیت های اقامتی مانند 52 هتل، ترمینال فرودگاه، زمین ها و سالن های ورزشی، آب و هوای مناسب و فضای مطلوب شهری از جمله زیرساخت های مناسب میزبانی مسابقات ورزشی ملی و بین المللی در کیش است که سرهنگی به آن ها اشاره کرد و افزود: برای برگزاری رویدادهای بین المللی آمادگی داریم و وظایفی که در این حوزه تاکنون محول شده به خوبی انجام داده ایم.

وی به درخواست میزبانی از مسابقات فوتبال ساحلی اشاره کرد و افزود: تربه برگگزاری رویدادهای ملی و بین المللی بسیار را در جزیره کیش داریم و به خوبی می توانیم این مسابقات را در کیش برگزار کنیم.

سرهنگی در رابطه با تغییر ساختار حوزه ورزش در جزیره کیش نیز از آمادگی برای اعمال تغییرات قانونی با حمایت وزارت ورزش اشاره کرد و افزود: موسسه ورزش کیش برای جلوگیری از زیان ده بودن و با توجه به اتمام معافیت های مالی 20 ساله خود از موسسه به معاونت تبدیل شد اما برای چابک سازی و توسعه گردشگری ورزشی نیاز است تا به یک شرکت مستقل تبدیل شود.

وی در رابطه با واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی نیز تاکید کرد: هدف ما درآمد زایی نیست و باید دقت کنیم دو مولفه اهلیت و داشتن برنامه مدون برای اداره مجموعه رعایت شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اولویت در واگذاری را بخش خصوصی کیش عنوان کرد و افزود: اولویت در واگذاری بخش خصوصی کیش است اما در صورتی که بخش خصوصی توانمندی از خارج از کیش متقاضی باشد از آن استقبال می کنیم.

وی توسعه پایدار اقتصاد ورزشی را از سیاست های سازمان در حوزه ورزش خواند وافزود: نگاه ما به ورزش جزیره کیش نگاه قهرمانی است اما کمک به اقتصاد جزیره از مسیر اقتصاد ورزش نیز از اهداف اصلی ماست.

وی افزود: کیش می تواند نمونه موفق در حوزه اقتصاد ورزش توسط بخش خصوصی و خودگران به کشور معرفی شود اما در این مسیر نیاز به برنامه ریزی و همکاری هر دو بخش دولتی و خصوصی وجود دارد.

اختصاص بخشی از مالیات بر ارزش افزوده که از فعالیت های اقتصادی کیش دریافت می شود به جزیره و اختصاص آن به ورزش کیش و بازگرداندن مقر فدراسیون بادبادنی به جزیره کیش از درخواست های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست به آن اشاره شد.

گفتنی است دراین نشست روسای هیات های ورزشی کیش به مواردی همچون ساختار ورزش جزیره کیش و تنزل آن از موسسه به معاونت در شرکت عمران ، آب و خدمات کیش، سیاست زدگی ورزش، بازگرداندن مقر فدراسیون بادبانی به جزیره کیش، برگزاری رویدادهای دریا محور با استفاده از ظرفیت های بالقوه دریا و ساحل در جزیره کیش، مجوز برگزاری رویدادهای بین المللی و ملی ورزشی در کیش، اختصاص بخشی از بودجه ورزشی فدراسیون ها به هیئت های ورزشی کیش، حمایت از ورزش جزیره توسط وزارت ورزش، توجه ویژه به ورزش های دریا پایه در جزیره کیش، استقلال ورزش کیش از جمله دغدغه های روسای هیئت های ورزشی بود که با وزیر ورزش وجوانان کشور در میان گذاشته شد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5058
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.