مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی، عشایری و بومی محلی وزارت ورزش و جوانان  گفت:  کیش از مسابقات ملی پرچم با حضور ۵۰۰ ورزشکار میزبانی می‌کند.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، «شهرام عظیمی» روز دوشنبه در بازدید از ظرفیت‌های ورزشی جزیره کیش ، اظهار کرد: این مسابقات ملی در بهار سال جدید و در سه رشته مینی فوتبال، پرتاب وزنه و کاراته به میزبانی جزیره کیش برگزار می‌شود.

وی‌ ورزشکاران بومی جزیره کیش را یک ظرفیت کم نظیر در توسعه ورزش روستایی و بومی دانست و افزود: معتقدیم که در کنار توجه‌ به رشته‌های بین المللی نیاید از توسعه ورزش‌های بومی غافل شد.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی، عشایری و بومی محلی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ورزش‌ها و بازی‌ها ریشه در فرهنگ اقوام و باورهای ایرانیان دارد، لذا وزارت ورزش و جوانان با نگاهی بسیار مهم به این موضوع در تلاش است تا در راستای تقویت ورزش های روستایی، عشایری و بومی محلی با برگزاری انواع مسابقات آنها را زنده نگه دارد.

وی با اشاره به سرانه بالای ورزشی در کیش نسبت به متوسط کشوری، بیان کرد: در تلاشیم تا به واسطه کیش ورزش‌های بومی و محلی را در عرصه جهانی مطرح کنیم.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5091
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.