در آستانه نزدیک شدن به ایام نوروز و آماده سازی جزیره کیش برای استقبال از گردشگران شاهد انتشار اخباری مبنی بر افزایش خودسرانه قیمت بلیط پروازها از سوی شرکت های هواپیمایی هستیم.

در شرایطی که نیاز است تا راهکاری برای عبور از بحران هایی همچون افزایش بی رویه قیمت ها و کوچک شدن سبد خانواده ها پیدا کرد؛ افزایش نرخ بلیط هواپیما شاید برای بسیاری از افراد که به قول معروف دستشان به دهانشان می رسد و جیب های پر پول دارند اتفاق مهمی نباشد اما برای جزیره نشینان از بزرگترین دغدغه ها محسوب می شود به ویژه که جزیره کیش محصور در میان آب های نیلگون خلیج فارس است و سفرهوایی شاهراه ارتباطی ساکنان آن  با سرزمین اصلی به شمار می رود.

افزایش حدود 90 درصدی قیمت بلیط هواپیما بنابرآنچه خبرگزاری صدا و سیما با عنوان " افزایش چراغ خاموش قیمت بلیت هواپیما" به آن اشاره کرده است نشان می دهد که پس از روشن شدن چشم جزیره نشینان به افزایش بی رویه قیمت ها و در شرایطی که با نرخ کنونی نیز کمتر از نیمی از مردم جزیره در سال یک بار می توانند به خانواده های خود سری بزنند یعنی تعطیلی و خاموشی چراغ های زندگی در جزیره کیش.

گفته می شود؛ هم اکنون در اپلیکیشن‌های فروش بلیت هواپیما، بلیت مسیر تهران - کیش  در حالی در بهمن ماه، دو میلیون و ۴۰۶ هزار تومان به فروش می‌رسد که بر اساس نرخ نامه مصوب، قیمت مسیر تهران - کیش یک میلیون و ۳۵۹ هزار تومان بوده است.

از دو سال گذشته با افزایش قیمت مسکن در کنار دیگر افزایش قیمت ها بسیاری از قشر کارگری که سرمایه انسانی ارزشمندی برای رونق کسب و کار در جزیره کیش بودند عطای کیش را به لقای آن بخشیدند و راهی شهر و دیار خود شدند به طوری که سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در یافتن نیروی کار ماندگار با مشکل فراوانی روبرو بودند و بی تردید با اتفاقی که در حال روی دادن است بسیاری از جمعیت جزیره کیش که به دور از خانه و خانواده در این خاکپاره مرجانی زندگی می کنند باید بار سفر بسته و راهی دیار خود شوند.

از دست دادن کیش ایر توسط مدیران دوره های گذشته و واگذاری آن به سازمان خصوصی سازی که هنوز هم چاره ای برای آن نیاندیشیده است و در ظاهر همچنان مدیریت آن متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است اما در اصل هیچ اختیار و دخل و تصرفی در آن ندارد یک معضل مهم برای کیش شده است.

بارها سرمایه گذاران جزیره کیش در محافل و نشست های متعددی که با رئیس سازمان خصوصی سازی، نمایندگان کمیسیون های مختلف مجلس، دبیران شورایعالی مناطق آزاد، مدیران عامل کیش و... داشته اند بر این مسئله تاکید کرده اند که اگر سازمان خصوصی سازی برنامه ای برای واگذاری کیش ایر ندارد، سرمایه گذاران جزیره آمادگی خرید این شرکت و بهره گیری از ظرفیت های کیش ایر در مسیر کیش و بالعکس به دیگر شهرهای کشور را دارند اما هنوز هم جوابی از سوی مسئولان نشنیده اند و این مسئله تنها یک جواب دارد و آن این است که هیچ کس دغدغه کیش را نداشته و یا حداقل دغدغه ساکنان و سرمایه گذاران کیش را درک نمی کند.

در صورتی که افزایش قیمت ها به واقعیت بپیوندند باید گفت که میخ دیگری بر تابوت گردشگری وحتی زندگی در جزیره کیش زده شده و بعید است در چنین شرایطی تلاش های مسئولان کیش و سرمایه گذاران برای بازگشت رونق به جزیره راه به جایی ببرد.

آقای عبدالملکی، ساکنان جزیره کیش سال هاست که به دنبال رفع مشکلات خود هستند و هر دبیری و مدیری با کوهی از وعده ها و وعیدها بر کرسی های مدیریت جلوس کرده است و در نهایت صندلی مدیریت را به دیگری وانهاده بدون اینکه کاری برای مناطق آزاد انجام داده باشد و بنابر روایت خبرها پس از هر دبیر ومدیر عده ای راهی محاکم پاسخگویی شده اند؛ گویا کسی قصد ندارد برای مردم کاری انجام دهد؛ انتظار ما از شما این است که کمتر درگیر حاشیه و حاشیه پردازان شده و اندکی زمان برای رفع مشکلات این مناطق به خصوص جزیره کیش که با هزار و یک مشکل دست ساخته مدیران و دبیران و ... شده است اختصاص دهید.

مسئولان محترم، لطفا کمی از دعوای صندلی ها فاصله بگیرید و به انسان های تلاشگر و شریفی که درمناطق آزاد زندگی می کنند و دل و امید به مدیریت و تدبیر شما دارند نظری داشته باشید. لطفا بهوش و بیدار باشید. 

 

انتهای پیام/

کد خبر : 3239
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.