پس از چند ماه که از ثبت نام وام خرید کالا برای خبرنگاران می گذرد هنوز خبری از پرداخت این وام نیست و گویا وزارت صمت که باید اعتبار این وام را فراهم کند هنوز پاسخی به لیست ارائه شده از سوی وزارت ارشاد نداده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، 12 دی ماه 1401 خبری از سوی وزارت ارشاد در سامانه قرار داده شد که در آن ازز ارائه وام خرید کالا و مهلت ثبت نام تا پایان دی ماه خبر می داد. در بخش هایی از این خبر آمده بود: « خبرنگارانی که در سامانه جامع رسانه‌­های کشور دارای پرونده خبرنگاری تایید و بروزرسانی شده در 6 ماه اخیر هستند، تا  پایان دی ماه  فرصت دارند درخواست خود را ثبت کنند.»

گفته شده بود که «این تسهیلات در مبالغ 30 و 50 میلیون تومانی و برای خرید کالای صرفاً ایرانی با 5 درصد تخفیف  و با باز پرداخته سه ساله و نرخ سود 18 درصد به اصحاب رسانه قابل پرداخت است.»

در خبر دیگری که 25 دی ماه در این سایت بارگذاری شد خبر ثبت نام بیش از 1900 متقاضی وام درج گردید همچنین گفته شد که فرآیند ثبت نام و تخصیص وام کالا به اصحاب رسانه پس از ارسال فهرست اسامی متقاضیان واجد شرایط به وزارت صمت، طی اطلاعیه بعدی اعلام می­‌شود.

اما تاکنون که بیش از سه ماه از درج این خبر در سایت وزارت ارشاد می گذرد خبری از وام کالای خبرنگاران نشده و به نظر می رسد لیست اسامی از سوی وزارت ارشاد به وزارت صمت ارسال شده اما وزارت صمت پاسخی به این درخواست نداده است.

انتظار می رود پس از گذشت این مدت وزارت ارشاد پیگیر این تقاضا بوده و وزارت صمت نیز مساعدتی در این خصوص با خبرنگاران و اصحاب رسانه داشته باشد تا شاید اندکی از بار گران زندگی که بردوش این قشر قرار دارد کاسته شود اگر چه سود 18 درصد برای قشر خبرنگار خود یک چالش به شمار می رود.

با توجه به اینکه بسیاری از خبرنگاران به خصوص در شهرستان ها به صورت حق التحریر و یا با بخش خصوصی کار می کنند و از کمترین حقوق و دستمزد برخوردارند و حتی بسیاری از آنان از امکان بیمه نیز برخوردار نیستند به نظر می رسد نیاز است تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این قشر فرهیخته حمایت بیشتری داشته باشد.

 

 انتهای پیام/

 

کد خبر : 3569
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.