مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به نقش جذب سرمایه گذاری خارجی در توسعه، گفت: به دنبال ارتباط گیری با سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج و بهره مندی از این ظرفیت جهت جذب سرمایه گذاری در کشور هستیم.

« به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا، رحیم سرهنگی» با بیان اینکه، بهره مندی از تمامی ظرفیت‌ها برای توسعه سرمایه گذاری در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: با حضور در نمایشگاه‌های بین المللی، سرمایه گذاران راغب به حضور در منطقه آزاد کیش شناسایی و ارتباط گیری لازم برای جذب سرمایه گذاری خارجی انجام شد.

وی ادامه داد: در نمایشگاه چین و ارمنستان، ظرفیت‌های سرمایه گذاری در کیش در قالب بسته‌های سرمایه گذاری ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رابطه با دستاوردهای حضور در نمایشگاه‌های بین المللی، بیان کرد: پس از حضور چشم گیر سازمان منطقه آزاد کیش در نمایشگاه‌های بین المللی و انعقاد تفاهم نامه‌های مختلف همکاری، سرمایه گذار چینی به ایران آمد و در قالب تفاهم نامه‌های به امضا رسیده در نمایشگاه CIFIT۲۰۲۳، جلسه‌ای مشترک با او برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست مشترک مباحثی در رابطه با سرمایه گذاری در حوزه جذب گردشگر و فن آوری اطلاعات مطرح و مورد مذاکره قرار گرفت؛ آنان معتقد بودند که موقعیت جغرافیایی و زیرساخت‌های کردشگری کیش، می‌تواند یک ظرفیت بی‌نظیر برای هوشمند سازی این جزیره باشد.

«سرهنگی» با بیان اینکه برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری کشورهای دوست در دستور کار قرار دارد، گفت: در تلاشیم تا از قدرت دیپلماسی دولت و احیای روابط بین المللی، نهایت بهره برداری در جذب سرمایه گذاری خارجی را داشته باشیم.

گفتنی است پس از احیای روابط خارجی توسط دولت سیزدهم و گره نزدن روابط بین المللی به ارتباط با غرب، ‌ حوزه دیپلماسی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به طور چشم گیری فعال‌تر شده و همین موضوع علاقه مندی سرمایه گذاران خارجی برای حضور در ایران را دو چندان کرده است.

به نظر می‌رسد، ‌ تفکر حاکم بر مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش در جذب سرمایه گذار خارجی سبب شده است تا این جزیره زیبای مرجانی در اجرای تفاهم‌نامه‌ ۲۵ ساله چین و ایران نقش کلیدی ایفا کند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4339
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.