مطالبات بخش خصوصی کیش درخصوص لزوم اجرای کامل قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری-صنعتی در دستور مذاکرات با مسوولان اقتصادی کشور در نشست های جانبی نمایشگاه کیش اینوکس 2023 قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از سازمان منطقه آزاد کیش، نشست وحید زارع فکری معاون اقتصادی و سرمایه گذاری این سازمان با مدیران عامل جوامع صنفی کیش با هدف میزبانی مناسب از میهمانان نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور ۲۰۲۳ Kish INVEX و نیز نحوه همراهی، همکاری، تعامل و برگزاری نشست با شخصیت های حقیقی و حقوقی کشوری حاضر در این نمایشگاه عصر شنبه 13 آبان در دفتر معاونت اقتصادی این سازمان برگزار شد.

در این نشست در خصوص ایجاد فضای گفتگو و تعامل و نیز انعقاد تفاهم های نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش و جوامع صنفی کیش و مسئولان اقتصادی کشور در بخش دولتی و خصوصی جهت لزوم اجرای قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، رفع مشکلات مربوط به قوانین مالیاتی و گمرکی در حوزه عملکرد مناطق آزاد و نیز آنچه که تسهیل فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد را به چالش کشیده است؛ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گفتنی است قوانین مالیاتی در حوزه مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده و بخشنامه های متعدد سازمان امور مالیاتی که در مواردی مناطق آزاد را هم شامل می شود، تعمیم رویه های و مقررات گمرکی و بانک مرکزی که در سرزمین اصلی اجرا می شوند به مناطق آزاد، مقررات وزارت صمت و … از جمله عوامل و مواردی هستند که نارضایتی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد را در پی داشته است.

گفتنی است در این نشست وحید زارع فکری معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، رحمان سادات نجفی و همایون ابوالحسنی به ترتیب مدیرعامل و عضو جامعه بازاریان و بازرگانان جزیره کیش، طهمورث قاسمی دبیرکل مجمع توسعه و نوآوری سازندگان کیش، مسیح اله صفا رییس جامعه هتلداران کیش، جناب آقای حمید غفاری و محسن ناصری به ترتیب مدیرعامل و عضو جامعه مراکز پذیرایی کیش و روسای ادارات معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش حضور داشتند.

دهمین رویداد بزرگ کیش اینوکس ۲۰۲۳ از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ آبان سال جاری در دو بخش نمایشگاهی و 36 نشست تخصصی با حضور شرکت‌های داخلی و بین المللی در محل نمایشگاه‌های بین المللی جزیره کیش برگزار خواهد شد و تا کنون حضور 250 خبرنگار برای پوشش خبری این رویداد قطعی شده است.

بر اساس این گزارش در بخش نمایشگاهی این رویداد بزرگ اقتصادی کشور 200 شرکت، موسسه و نهاد در بخش های دولتی و خصوصی فعال در بازار سرمایه حضور دارند که با توجه به اجرای سیاست‌های اقتصادی دولت سیزدهم، ایجاد این فضای گفتگو و تعامل بین مسئولان اقتصادی کشور در بخش‌های خصوصی و دولتی، این امکان را برای توسعه اقتصادی کشور و عبور از چالش‌ها فراهم می کند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4399
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.