جزیره کیش میزبان یک رویداد بزرگ اقتصادی است، رویداد بزرگی که شرکت کنندگان در آن سهم مهمی در تصمیم سازی اقتصادی کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، در دهمین همایش و نمایشگاه کیش اینوکس 2023 که با حضور فعالان عرصه اقتصادی در حوزه هایی همچون بورس، بانک و بیمه  برگزار می شود چالش های بزرگ و راهکارهای اصلی رونق اقتصادی کشور، افزایش سرمایه گذاری، رشد تولید داخل و اشتغالزایی و ارتباط با شرکت های بزرگ خارجی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

کیش با ظرفیت هایی مانند عدم نیاز به ویزا، زیرساخت های فیزیکی و اقتصادی و نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس که در سال های گذشته با جذب گردشگران بی شمار توانسته اند مسیر رشد و توسعه را طی کنند جایگاه مناسبی برای سرمایه گذاری و افزایش سرمایه های بخش خصوصی است.

معرفی بسته های سرمایه گذاری کیش در این نمایشگاه می تواند به جذب و هدایت سرمایه های داخلی و خارجی و قرار گرفتن آن ها در مسیر اقتصاد مولد و بازگشت کیش به روزهای اوج خود کمک کند.

در سال های گذشته با چالش های فراوان اقتصادی کشور مانند تورم، ناترازی و نوسانات روبرو بوده ایم که این مسئله به عنوان یکی ازدغدغه های مسئولان و مردم موجب شده است و برای گذر از این بحران نیاز به یک عزم و اراده ملی و بهره گیری از نخبگان اقتصادی در تصمیم گیری و تصمیم سازی های اقتصادی است.

شعارهای سال، با محوریت اقتصاد و در سال 1402 با عنوان « مهار تورم و رشد تولید» نشان از آن دارد که این دو مشکل اساسی باید با چاره اندیشی و استفاده از توانمندی بازیگردانان اقتصاد در بخش خصوصی و همراهی دولت شناسایی و با برنامه ریزی و اصلاح ساختارهای ناکارآمد رفع شود.

ساماندهی بازار سرمایه و جذب سرمایه های سرگردان داخلی و خارجی و هدایت این سرمایه ها در مسیرهای درست سرمایه گذاری موثر و زوده بازده از راهبردهایی است که می توان در نمایشگاه کیش اینوکس به آن دست یافت.

کیش اینوکس عرصه ای گسترده برای حضور بازیگران، تصمیم گیران و تصمیم سازان اقتصادی کشور در بخش های دولتی و خصوصی است تا با بررسی مشکلات و مسائل داخلی و موانع جذب سرمایه و به کارگیری این ظرفیت ها در رشد و توسعه اقتصادی، راهکاری برای حل معضلات بیابند.

همچنین کیش اینوکس مرکز تبادل افکار، اندیشه، دانش و محل عرضه توانمندی ها و ظرفیت های اقتصادی، نوآوری ها و فناوری های نوین در عرصه های مختلف اقتصادی از سوی شرکت های دانش بنیان، بورس، بانک ها، بیمه ها و معرفی فرصت های سرمایه گذاری در اقصی نقاط کشور به ویژه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است که بخش مهمی از سهم بازار و رونق اقتصادی کشور را برعهده دارند در حالیکه به صورت خودگردان اداره شده و بودجه دولتی نیز دریافت نمی کنند.

حضور اندیشمندان و نخبگان مالی کشور در این نمایشگاه در کنار مسئولان بلندپایه پولی و مالی کشور فرصتی را فراهم می سازد تا فعالان اقتصادی و مسئولان در یک تعامل سازنده راهکارهای عملیاتی برای حل مشکلات اقتصادی کشور بیابند.

توجه به بازار خارجی و ایجاد فرصت های ارتباط مالی و پولی سرمایه گذاران و تجار کشور با تجار و فعالان اقتصادی کشورهای همسایه نیز می تواند از دیگر ظرفیت های وجودی کیش اینوکس 2023 باشد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4400
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.