با ارائه تسهیلات به دانش آموزان و دانشجویان مشمول مقیم خارج از کشور شرایط برای ادامه تحصیل آن ها در جزیره کیش فراهم شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فیدار، ناخدا یکم غلامرضا رحیمی پور با حضور در پردیس دانشگاه شریف کیش با اشاره به نشست خرداد ماه سال جاری که با حضور روسای دانشگاه های مستقر در کیش تشکیل شده و در آن آسیب شناسی و استفاده از راهکارهای حمایتی از دانش آموزان و دانشجویان خارج از کشور با استفاده از ظرفیت های دانشگاه های تراز اول کیش بررسی شد اظهار کرد: برخی مشکلات ساختاری مانند، میزان و شرایط تردد سالیانه،  تعیین وضعیت پس از پایان تحصیلات و زیرساخت های معافیت این افراد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های صورت گرفته دانشگاه پردیس بین الملل صنعتی شریف کیش براساس مصوبه جدید می تواند اقدام به جذب دانشجویان و دانش آموزان مقیم خارج و دانشجویان خارجی کند.

رحیمی پور هدف از تصویب این قانون را جذب دانشجویان خارجی، استفاده از ظرفیت دانشجویان و دانش آموزان ایرانی مقیم خارج از کشور با ارائه تسهیلات ادامه تحصیل در مناطق آزاد کشور و ترغیب خانواده ها برای همراهی با دانش آموزان و دانشجویان و هدایت دانشجویان علاقمند به تحصیل در خارج از کشور به سوی مناطق آزاد کشورعنوان کرد و افزود: مشمولانی که سال 96 برای ادامه تحصیل از کشور خارج شده اند با مشکل سربازی برای تردد روبرو هستند که در تعامل ستاد کل ، وزارت امورخارجه، وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان مصوبه ای برای رفع مشکل هر چه سریعتر آن ها به تصویب رسید.

وی در رابطه با مصوبات این طرح و تسهیلاتی که قرار است به این مشمولان ارائه شود نیز افزود: جزئیات طرح یاد شده تا یک ماه آینده اعلام خواهد شد.

دکتر غفاری رئیس پردیس بین الملل دانشگاه شریف کیش نیز در این نشست یکی از رسالت های مهم پردیس های بین المللی را تا 5 سال آینده افزایش تعداد 50 درصدی دانشجویان خارجی با ترکیب دانشجویان ایرانی مقیم خارج و دانشجویان خارجی در این دانشگاه ها اعلام کرد و افزود: با مشکلات ارز، خدمت سربازی و مشکلات تردد که اینک دانشجویان ایرانی مقیم خارج با آن دست به گریبان هستند ترجیح این دانشجویان تحصیل در پردیس های بین المللی به ویژه در مناطق آزاد کشور است.

 انتهای پیام/

کد خبر : 1445
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.