رییس اداره امور زنان جزیره کیش گفت: امسال بیش از یکهزار و ۷۰۰ بانو در این جزیره آموزش‌های توامندسازی و مهارت‌های شغلی دریافت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از ایرنا عالمه خسروی اظهار داشت: این تعداد بانو در نیمه نخست امسال از دوره‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف توامندسازی و مهارت افزایی شرکت کرده‌اند.
وی اضافه کرد: خیاطی، آشپزی، پته دوزی، صنایع دستی، کسب و کار ، مهارت های فردی و اجتماعی، کارآفرینی، خلاقیت و نقاشی از جمله دورهایی است که امسال برای بانوان علاقه مند برگزار شده است.
خسروی یادآور شد: توانمند سازی زنان در حوزه های مختلف از جمله اهداف معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از برگزاری دوره های آموزشی بین بانوان است چراکه اگر این قشر توانمند باشند به راحتی می توانند خانواده ها را در همه حوزه های سلامت روان، مهارت های فردی، زندگی و اجتماعی هدایت کنند.
وی اضافه کرد: همچنین در این راستا برپایی نمایشگاه های دائمی و هفتگی و مناسبتی صنایع دستی و غذایی ویژه بانوان، برگزاری همایش های تخصصی با حضور بانوان از دیگر برنامه های اجرا شده در این اداره طی سال جاری است.
وی یادآور شد: از دیگر برنامه های برگزار شده این مدت دوره های مشاوره کسب و کار در حوزه های مختلف برای خانم ها با حضور بانوان کارآفرین برتر کشور به صورت آنلاین و حضوری، همایش های سلامت روان، معرفی و شناسایی دختران و بانوان موفق جزیره به صورت هفتگی است.
بر اساس آمار حدود ۵۰ درصد از جمعیت کیش را بانوان تشکیل می دهند.
جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

 

کد خبر : 2935
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.