متخصص زنان و زایمان بیمارستان کیش از تولد نوزادان دوقلو با روش زایمان طبیعی در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار اریا از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، دکتر فاطمه اشتری گفت: پس از ۱۰ سال این دوقلو بنا به درخواست والدین و با توجه به شرایط پزشکی مناسب با روش زایمان طبیعی متولد شدند.

وی افزود: نوزاد دختر در ساعت ۲۰ و بیست و پنج دقیقه با وزن ۲ کیلو و ۱۰۰ گرم و نوزاد پسر هم با فاصله‌ای ۱۰ دقیقه‌ای با وزن ۲ کیلو ۵۰۰ گرم متولد شد.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان کیش با اشاره به برخی تصورات اشتباه درخصوص فراهم نبودن شرایط زایمان طبیعی برای نوزادان دو قلو و یا چند قلو گفت: با توجه به شرایط نوزاد و مادر امکان زایمان طبیعی برای دوقلو‌ها وجود دارد.

دکتر فاطمه اشتری افزود: نوزادانی که با روش طبیعی متولد می‌شوند از سطح هوشیاری بالاتری نسبت به نوزادنی که با روش سزارین متولد می‌شوند برخوردارند.

وی خاطرنشان کرد: کوتاه بودن دوران پس اززایمان و پرهیز از خطرات احتمالی ناشی از بیهوشی بخشی از مزایای زایمان طبیعی است.

دکتر فاطمه اشتری با اشاره به خدمات بیمارستان کیش به مادران باردار و زایمان گفت: تیمی متشکل ازمتخصص زنان و ماما خدمات شبانه روزی را به مادران باردار تا تولد نوزادان ارائه می‌کنند.

از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۴ نوزاد در بیمارستان کیش متولد شده اند و از این تعداد ۸۵ نوزاد با روش زایمان طبیعی چشم به این دنیا گشوده اند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4588
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.