برنامه های مراقبتی و کنترلی برای مبارزه با پشه آئدس در کیش با حضور کارشناس وزارت بهداشت  بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از روابط عمومی مرکز بهداشت کیش، خانم دکتر فاطمه نیک پور کارشناس برنامه ناقلین وزارت بهداشت در جمع کارشناسان استانی، ریاست و  کارشناس مرکز بهداشت کیش، ضمن  تقدیر از اقدامات انجام شده تا کنون و عملکرد مرکز بهداشت کیش در بررسی، پیشگیری، آموزش و اطلاع رسانی پشه مهاجم آئدس، در خصوص چالش‌های پیش روی مرکز در برنامه پیشگیری از استقرار پشه آئدس، خصوصا بهسازی محیط با کارشناسان حاضر در جلسه گفتگو کرد و ضمن اعلام حمایت وزارت بهداشت، از مسئولین و خصوصا سازمان منطقه آزاد کیش، خواستار تعامل بین بخشی و حمایت بیشتر از اقدامات این مرکز شد.

وی افزود: برنامه حذف مالاریا و بیماریهای منتقله توسط پشه آئدس یکی از برنامه های مورد توجه وزارت بهداشت می باشد و انتظار می رود برای تبیین اهداف این برنامه ها‌، سیاست گذاری و اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس مرکز بهداشت کیش نیز در این جلسه اقدامات صورت گرفته و عملکرد مرکز بهداشت کیش را بیان کرد.

مهندس احمدی  با اشاره به اینکه کیش یک شهر توریستی و مرزی است و تردد اتباع کشورهای همسایه مانند پاکستان و افغانستان به کیش صورت می گیرد افزود:برنامه بیماریهای منتقله توسط پشه یکی از اولویت های این مرکز است که با جدیت در حال انجام است.

وی افزود: برای مدیریت صحیح کنترل بیماریهای واگیرمانند برنامه منتقله توسط پشه آئدس نیازمند به یک ساختار دقیق با تلاش بیشتر همکاران و

 برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز به حمایت و پشتیبانی مسئولین،سرمایه داران،مردم، ذینفوذان،رسانه ها، صدا و سیما، خبرنگاران، فعالان فضای مجازی و...را داریم.

در این جلسه دکتر فاطمه نیک پور کارشناس بیماریهای واگیر وزارت بهداشت به همراه مدیر گروه و کارشناسان بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و کارشناسان ستادی مرکز بهداشت کیش حضور داشتند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4592
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.