آیین گرامی داشت روز دانشجو با حضور امام جمعه کیش و جمعی از مسئولان در مصلای بزرگ کیش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، مراسم گرامی داشت روز دانشجو با حضور امام جمعه کیش، جمعی از مسئولان، اساتید و دانشجویان جزیره کیش در مصلای بزرگ کیش برگزار شد.

حجت الاسلام علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش در این مراسم با تقدیر از دانشجویانی که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرینی کردند اظهار کرد: این دانشجویان از عوامل کلیدی پیروزی و حفظ انقلاب اسلامی بودند، در انقلاب نقش آفرینی کردند و ماندگار شدند.

وی با بیان اینکه 16 آذر روز استکبار ستیزی دانشجویان است و باید مراقب باشیم این روز تحریف نشود.

امام جمعه کیش علم آموزی و دانش اندوزی را از جمله ویژگی های دانشجویان برشمرد و افزود: دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی باید تخصص و عالم شدن را بیاموزد و در علوم سرآمد و جزء اولین ها باشد.

وی افزود: اخلاق و تخصص باید در کنار هم قرار بگیرند. متخصص بدون اخلاق و فرد خوش اخلاق بدون تخصص هیچ یک مورد پذیرش نیست و به کار نمی آید.

حجت الاسلام بی نیاز مطالبه گری را از دیگر خصوصیات دانشجویان عنوان و تاکید کرد: دانشجو باید مطالبه گر، منتقد، عدالتخواه، و حق طلب باشد.

وی تصریح کرد: انتقاد سازنده، مطالبه گری به حق، عدالتخواهی به انصاف باید در وجود دانشجویان به خوبی نماینگر باشد.

امام جمعه کیش، حفظ و حراست از ارزش های انقلاب اسلامی، خدمت و ایثارگری، داشتن روحیه بسیجی، تولید فکر و رسیدن به قله های افتخار در علم و دانش را از رسالت های دانشجویان در تراز انقلاب اسلامی برشمرد و تاکید کرد: دشمن به دنبال ضربه زدن به ما و جلوگیری از پیشرفت ایران اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید محل تصارب آراء، گفتمان و گفتگو باشد تصریح کرد: جو دانشگاه باید جو فرهنگی باشد و در دانشگاه باید کار فرهنگی کرد نباید جو دانشگاه امنیتی شود، باید در دانشگاه بحث و گفتمان باشد زیرا دانشگاه یک محیط علمی است.

امام جمعه کیش افزود: ایران قوی و دست یافتن به تمدن نوین اسلامی که در بیانیه گام دوم رهبری عنوان شده است هدف همه ماست و برای رسیدن به ان نیاز به نقش آفرینی و حضور ففعال دانشجویان داریم.

در ابتدای این مراسم نیز برخی از دانشجویان از دانشگاه های کیش مطالبات خود در خصوص راه اندازی تشکل های دانشجویی، مشکلات رفت و آمد، هزینه های دانشگاه و اسکان، تشکیل دفتر نهاد نمایندگی رهبری در کیش و حمایت مسئولان از دانشجویان را مطرح کردند.

برگزاری مسابقات والیبال ساحلی ویژه آقایان، مسابقات تنیس روی میز، دارت، طناب کشی، طناب زنی و فوتبال دستی در بخش آقایان و بانون و برگزاری ویژه برنامه گرامی داشت روز دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی کیش با حضور مدیرعامل سازمان از جمله برنامه های روز دانشجو درجزیره کیش بود.

سخنرانی، اجرای موسیقی و تجلیل از مدال آوران و منتخبان دانشجویی از مهمترین برنامه‌های دانشگاه علمی کاربردی گرامی داشت روز دانشجو بود.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4596
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.