شورای عالی سلامت جزیره کیش در پی اعمال موارد پیشگیرانه در راستای ازدیاد پشه آئدس و بررسی برخی دیگر از طرح های بهداشتی، نظارتی، درمانی و اقتصادی در این حوزه ها تشکیل جلسه داد.

به‌ گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از سازمان منطقه آزاد کیش، هفتادمین جلسه شورای عالی سلامت جزیره کیش با حضور رحیم سرهنگی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی و مدیران این سازمان و مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات، سرپرست بیمارستان و احمد رئیسی رییس اداره کنترل و مبارزه با مالاریا وزارت بهداشت و برخی از مدیران نهادها، دانشگاه های علوم پزشکی، ادارات و سازمان های فعال در کیش، عصر چهارشنبه 15 آذر در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی برگزار شد.

در این جلسه رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به لزوم مشارکت مردمی در پیشگیری از ازدیاد پشه آئدس و ریشه کنی آن، از شرکت عمران، آب و خدمات خواست با همکاری مرکز بهداشت و سایر نهادها و دستگاه ها و ادارات فعال در کیش، با افزایش اقدامات موثر، بیش از گذشته در راستای بهسازی و نیز سم پاشی و مه پاشی محیط گام بردارند.

همچنین در این جلسه احمد رئیسی رییس اداره کنترل و مبارزه با مالاریا وزارت بهداشت با بیان این که تنها کشور هستیم که قبل از شیوع هر گونه بیماری توسط پشه آئدس، توانستیم بیماران را شناسایی و قرنطینه کنیم؛ تاکیدکرد: از آنجایی که برای پیشگیری از بیماری های مربوط به این پشه شامل دنگ، زیکا و چیکونگونیا واکسن وجود ندارد؛ باید درجهت پیشگیری از ازدیاد پشه آئدس که در تماس با فرد آلوده می تواند ناقل بیماری باشد؛ آموزش مردم و پاکیزگی محیط را در دستور کار قرار دهیم. 

رئیس اداره کنترل و مبارزه با مالاریا وزارت بهداشت با اشاره به روابط خوب و تعامل و همکاری سازنده وزارت بهداشت و سازمان منطقه آزاد کیش از اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با پشه آئدس تقدیر و خاطر نشان کرد: همانگونه که برای مبارزه با بیماری کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از ویروس کووید 19 ضروری بود؛ امروز نیز برای مبارزه با این پشه باید آموزش همگانی را در دستور کار قرار داد و موازین بهداشتی را رعایت کرد.

همچنین در این جلسه اسدالله احمدی سرپرست مرکز بهداشت کیش آخرین وضعیت اقدامات انجام شده از نظر وضعیت گسترش پشه آئدس و اقداماتی که جهت کنترل و پیشگیری از ازدیاد پشه آئدس صورت گرفته است؛ ارائه کرد.وی تاکید کرد: خوشبختانه تاکنون در کیش موردی از بیماری های مربوط به این پشه مشاهده نشده و اقدامات همه جانبه با کمک شرکت عمران، آب و خدمات از گذشته شروع شده و تا ریشه کنی پشه آئدس ادامه خواهد داشت.

اسدالله احمدی به روش های پیشگیری از رشد و تکثیر پشه آئدس اشاره و عنوان کرد: جلوگیری از انباشت آب های راکد، خارج کردن ظروف استفاده نشده از منزل، خالی کردن آب زیر گلدان ها، نگهداری مناسب از استخرها و حذف لاستیک‌ها و وسایل استفاده نشده و تمیز کردن کاسه آب حیوانات خانگی از روش های موثری در جلوگیری از رشد لارو و مبارزه با پشه آئدس است.

گفتنی است واکسیناسیون هپاتیت B، بررسی درخواست های اخذ پروانه فعالیت و تاسیس مراکز درمانی، حضور روانپزشک ثابت در بیمارستان، الزام تمامی اماکن به رعایت ضوابط بهداشتی در راستای مبارزه با جوندگان، طرح نشانه گذاری محصولات سلامت محور وارداتی در منطقه، تشکیل قرارگاه جوانی جمعیت ذیل شورای سلامت و طرح تاسیس بیمارستان خصوصی در راستای توریسم سلامت از جمله مواردی بود که در دستور کار شورای عالی سلامت جزیره کیش قرار داشت و مورد بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4598
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.