رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: طرح تشدید بازرسی های بهداشتی نوروزی از 15 اسفند 1402 آغاز شده و تا 25 فروردین 1403 ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، رئیس مرکز بهداشت کیش اظهارکرد: در طرح تشدید بازرسی‌های بهداشتی نوروزی یک هزار و 209 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی مورد بازرسی بازرسان بهداشت محیط کیش قرار گرفته و به ۱۱۷۲ نفر خدمات بهداشتی درمانی ارائه شده است.
وی اضافه کرد : بازرسان بهداشت محیط کیش به‌صورت ۲ شیفته از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید کردند.
رییس مرکز بهداشت کیش با اشاره به اینکه طرح تشدید سلامت نوروزی  از ۱۵اسفند سال گذشته تا کنون انجام شده و تا ۲۵ فروردین ماه ادامه خواهد داشت که تاکنون ۱۲۰۹ مورد بازدیدهای بهداشتی و نظارتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده و به ۱۸مورد شکایت رسیدگی شده است.
اسدالله احمدی گفت: در راستای تشدید بازرسیهای نوروز 4 مورد بازدید مشترک با کارشناسان ارگانهای نظارتی نظیر معاونت گردشگری و اداره دامپزشکی صورت گرفته است .         
 وی افزود: ۵۵۸ مورد کلر سنجی از آب آشامیدنی، ۴۲ مورد نمونه برداری مواد غذایی و ارسال به آزمایشگاه، هزار و ۱۷۳مورد سنجش مواد غذایی با وسایل پرتابل ، ۲۵ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی،۲۴ مورد اخطار بهداشتی صادر شده ،یک مورد معرفی به دادگاه و یک مورد پلمپ واحد صنفی متخلف از دیگر خدمات انجام شده در طرح تشدیدبسیج سلامت نوروزی در این مدت در جزیره است.

وی افزود: از ۲۴اسفندماه تا کنون   ۱۱۷۲ نفر  برای دریافت خدمات بهداشتی و درمانی  به مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی و پایگاه های صدف و سحر،مراجعه کرده اند که از این تعداد ۲۱۲نفر مراجعه به مطب پزشک عمومی، ۲۷ نفر مراجعه به دندانپزشکی ، ۲۰۹ نفر مراجعه به آزمایشگاه ،۲۵۰ نفر مراجعه به تزریقات،۴۷۴ نفر مراجعه به بخش های بهداشتی، که شامل ۵۸ مورد مراقبت از زنان باردار،۱۰۷ مورد مراقبت از کودکان و نوزادان، ۷۵ مورد مراقبت از جوانان، میانسالان و سالمندان،۱۳۱ مورد مراجعه جهت واکسیناسیون روتین، ۲۷ مورد تزریق واکسن هاری و ۶۹ مورد لام مالاریاو..از دیگرخدمات بهداشتی درمانی در مرکز بهداشت کیش بوده است.
رئیس  مرکز بهداشت کیش یادآور شد:در این مدت کارشناسان پایگاه مراقبت های بهداشت مرزی هوایی و دریایی نیز، 18 مورد بررسی بهداشتی ازشناورهای دریایی و پروازهای ورودی بین المللی داشته اند.

وی از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را به مرکز بهداشت کیش از طریق سامانه ۱۹۰، بصورت ۲۴ ساعته، ۴۴۴۲۳۳۱۱ در ساعات اداری اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5185
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.