مقاله زیتون در جدیدترین شماره نشریه بین المللی شورای زیتون به چاپ رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، همزمان با چاپ مقاله زیتون در نشریه بین المللی شورای زیتون به گفتگو با نویسندگان این مقاله نشستیم  

شورای بین المللی زیتون IOC تنها سازمان بین المللی بین دولتی در حوزه زیتون و روغن زیتون و فراورده های آن است. این سازمان در سال 1959 تحت حمایت و نظارت سازمان ملل متحد و در شهر مادرید اسپانیا بنا نهاده شد . 

فرانک نبی پور یکی از نویسندگان مقاله مننتشر شده در نشریه شورا که عضو تیم تحقیق و پژوهش گروه کارخانجات آرشیا می باشد در این باره گفت: دراین نشریه موضوعاتی ازقبیل میزان تولیدات زیتون، مقدار زیرکشت، آفات و راهکار ها و تعداد کارخانه های زیتون به چاپ می رسد.  

 وی ادامه داد: جدید ترین شماره این نشریه به وضعیت زیتون و تولیدات این میوه در ایران پرداخته ،که تنها مقاله منتشر شده از یک شرکت تولید کننده زیتون در ایران مجموعه ما بوده است.  

نبی پور خاطر نشان کرد: به طور کلی 45 کشور زیر مجموعه این شوراهستندکه 27 کشورآن را کشور هایی از اتحادیه اروپا، 18 کشور از قاره های دیگر تشکیل می دهند.  

پیام نبی نیز که خود مدیر واحد تحقیق و پژوهش آرشیا و دیگر نویسنده این مقاله می باشد میگوید: ایران نیز در این شورا میزان تولیدات زیتون، محصولاتی که از زیتون و درخت زیتون تولید و فراوری میشود ، نژاد ها و نمونه های زیتون زیرکشت در ایران وبخش ها و مناطقی از ایران که زیتون کشت و تولید میشود و پژوهش های صورت گرفته  ،آموزش رشد و پرورش و استفاده بهینه از این محصول را دریافت میکنند. 

وی ادامه می دهد: مقاله آرشیا به طور کلی گروه کارخانجات آرشیا را معرفی کرده و در این مقاله تولید زیتون و کاهش آسیب های اجتماعی و این که چگونه در محرومیت زدایی می تواند موثر باشد را بیان میکند.  

نبی نیز در ادامه اظهار کرد: در این شرکت ماکاهش آسیب های اجتماعی را از طریق اشتغال زایی برای آسیب دیدگان در جامعه  داریم و علاوه بر آن مینو دشت هم جز مناطق محروم بوده و مدیریت آرشیا از کشاورزان خرد زیتون ها را خریداری می کند که حمایتی بر تولید ملی، وبرای  پایدار ماندن کشاورزی در این منطقه هم مفید باشد.

ضمن این که افرادی که در این محل در حال فعالیت می باشند از مردمان محروم بوده و در آمد منطقه را افزایش می دهد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 4884
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.