پیشکسوت حوزه موسیقی کشورمان گفت: جوانان قشمی علاقه زیادی به هنر موسیقی دارند و شایسته است صدای عودنوازان قشمی به نقاط مختلف جهان برسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا از سازمان منطقه آزاد قشم، ارسلان کامکار در نخستین جشنواره عودنوازی قشم که دوشنبه شب چهارم دی ماه در تالار آئینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: علیرغم اینکه موسیقی مورد بی‌مهری قرار دارد اما عودنوازان قشم همانند الماس در این جزیره می‌درخشند.

وی ادامه داد: قشم با داشتن جوانان علاقمند به هنر، به یک مدرسه و مرکز هنری نیاز دارد تا علاقمندان بتوانند با بهره از کلاس درس اساتید بنام موسیقی کشور، بیش از پیش در عرصه‌های مختلف هنری به ویژه موسیقی، رشد کنند.

به گفته این پیشکسوت موسیقی کشورمان، هنرمندان عودنواز جزیره قشمی این ساز ثبت جهانی را همانند طلا می‌نوازند و با رعایت اصول علمی باید توان خود را قوی تر 

کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه خمیرمایه هنر در وجود جوانان قشمی وجود دارد و مسئولان باید دغه‌های آنان را با ایجاد زیرساخت‌ها و آموزش علم و نُت موسیقی برطرف نمایند.

 

بیشتر بخوانید: 

هنر عود فرصتی برای مبادلات فرهنگی قشم با مردم جهان است

 

شایان ذکر است؛ نخستین جشنواره عودنوازی و رونمایی از پوستر این جشنواره هنری با حضور عادل پیغامی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، استاد ارسلان کامکار از نوازندگان نامدار ایران، استاد محمد منصور وزیری از هنرمندان هرمزگانی، استاد محمد رفیع اشعری سازنده و نوازنده عود، ادریس راموز معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه ازاد و تنی چند از نوازندگان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در تالار آئینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 نخستین جشنواره ملی عودنوازان قشم با دبیری ارسلان کامکار چهارم اسفندماه در جزیره قشم برگزار می شود.

کد خبر : 4701
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.