ویژه برنامه های دهه ولایت با 17 برنامه شاد و متنوع در جزیره کیش برگزار می شود.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، ویژه برنامه های گرامی داشت دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیربا شعار " امیرالمومنین(ع) معیار زندگی و الگوی حکمرانی" با اجرای بیش از 17 رویداد متنوع در حوزه مختلف گردشگری، فرهنگی و هنری در جزیره کیش برگزاز می شود.

بنابراین گزارش، علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری که به همین مناسبت در سالن اجتماعات این معاونت برگزار شد اظهار کرد: در رویکرد جدید معاونت فرهنگی اجتماعی مبنی بر مشارکت های مردمی در برگزاری آیین ها و رویدادهای فرهنگی هنری، رویدادهای دهه مبارک ولایت نیز به اجرای بیش از 17 برنامه متنوع و شاد در نقاط مختلف جزیره کیش برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رویدادهای دهه ولایت همزمان با آیین افتتاح جشنواره تابستانی « بزن بریم کیش » که با همکاری و مشارکت بخش های خصوصی و دولتی از روز یکشنبه در جزیره کیش برگزار می شود افزود: اولین برنامه از ویژه برنامه های دهه ولایت، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی در مسجد ثامن الائمه است که دوشنبه 28 خرداد ساعت 20 برگزار خواهد شد.

فاطمیان پور افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه خانواده ها به صورت مجازی، برگزاری مسابقات ورزشی مختلف با همکاری مرکز ورزش و تفریحات سالم جزیره کیش از 28 خرداد ماه تا 5 تیرماه، برگزاری شب های شعر و موسیقی آیینی و سنتی با بهره گیری از حضور شاعران ملی در فرهنگسرای سعدی جزیره کیش در تاریخ چهارشنبه 30 خرداد ماه، برگزاری مسابقه هفتگی هر پنج شنبه نقاشی در ورودی اسکله تفریحی ساعت19 با موضوع مناسبتی از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای این ایام است.

سعید یکه دهقان مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی سازماتن منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره به اینکه برای نخستین بار در جزیره کیش شاهد گردهمایی سادات جزیره خواهیم بود افزود: این مراسم در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش در تاریخ جمعه اول تیرماه برگزاری خواهد شد.

به گفته دهقان جشنواره گلاب گیری برای اولین بار با حضور یک تیم حرفه ای  در جزیره کیش از اول تا پنج تیر در اسکله تفریحی از ساعت 19 تا 23 برای آشنایی بییشتر ساکنان و گردشگران با فرآیند گلاب گیری اجرا می شود و همزمان محصولات تولیدی و مرتبط با این رویکرد در به علاقه مندان عرضه خواهد شد.

برگزاری جشن های دهه ولایت از عید قربان تا عید غدیر از دیگر برنامه های این ایام است که مدیر فرهنگی معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به آن اشاره کرد وافزود: این مراسم هر شب از اول تا 5 تیرماه از ساعت 20:30 تا 23:30 در اسکله تفریحی با ارائه ویژه برنامه های شاد و متنوع برای کیشوندان و گردشگران برگزار خواهد شد.

دهقان از برپایی موکب ها در چند نقطه از شهر خبرداد وافزود: با استقبالی که در رویدادهای گذشته از برپایی موکب ها توسط کیشوندان وگردشگران صورت گرفت، در این دهه نیز شاهد برپایی موکب ها در نقاط مختلف جزیره خواهیم بود.

کارناوال خودرویی در مسیر مسجد خاتم الانبیاء (ص) به سمت اسکله تفریحی، اجرایی نورافشانی در اسکله تفریحی، مراسم خطبه خوانی غدیر در حسینیه فاطمه الزهرا(س) در روز دوشنبه 4 تیرماه در منطقه سفین، اجرای طرح " یک روز نان رایگان" توسط نانوایی های منتخب با همکاری اداره غله کیش، عیادت از جانبازان و بیماران در بیمارستان کیش توسط مسئولان و مردم، برگاری جشن صبحگاه غدیر ویژه کودکان در مصلای کیش، اردوی دختران دریا در مجموعه فرهنگی اجتماعی کیش بانو، جشن امامت و ولایت در حسینیه عترت و ولایت از دیگر برنامه های دهه ولایت است که مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش به آن ها اشاره کرد

همچنین فاطمیان پور معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در بخش دیگری از این برنامه از اجرای برنامه های فرهنگی و هنری تابستانه با همکاری مساجد کیش خبرداد وافزود: علاوه بر فرهنگسراهای جزیره کیش، برخی از مساجد نیز در ایام تابستان اقدام به ارائه برنامه های فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان خواهند کرد.

وی با اشاره به پایان فصل تحصیل در مدارس نیز از ارزیابی و نظرسنجی در خصوص مدارس و معلمان خبرداد و افزود: به زودی با اجرای برنامه ای از خانواده ها و کیشوندان در خصوص نحوه خدمات رسانی در مدارس کیش و معلمان نظرسنجی صورت خواهد گرفت و با این رویه تلاش خواهد شد تا حمایت بیشتری از معلمان و مدارسی که بیشترین و بهترین خدمات را به دانش آموزان می دهند صورت پذیرد.

مهدی گردآفرین مدیر فرهنگسراهای جزیره کیش نیز با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح اوقات فراغت در تابستان برنامه ریزی با عنوان " یک تابستان شاد در فرهنگسراهای کیش " آغاز شده است افزود: کلاس ها و دوره های آموزشی در حوزه های فرهنگی، هنری ومذهبی در تمامی فرهنگسراهای جزیره همچنین کارگاه های ویژه مخصوص کودکان و نوجوانان 7 تا 13 در فرهنگسراهای سنایی، سعدی و پارک مینا به صورت مجموعه های بازی در بخش های فرهنگی، هنری، اورژانس اجتماعی، فرهنگ کیشوندی و محیط زیست، برنامه ریزی شده است.

وی همچنین از برگزاری کارگاه های مشترک فرهنگسراهای کیش و مجتمع فنی و حرفه ای در رشته هایی مانند ساخت طلا و جواهر خبرداد و افزود: دوره های رباتیک، الکترونیک، کامپیوتر از جمله دوره هایی است که برای ایام تابستان و اوقات فراغت در نظر گرفته شده است.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5594
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.