مدير حقوقي سازمان منطقه آزاد ماكو با بيان اينكه ۶۸۷ هكتار از اراضي ملي اين منطقه از ابتداي سال ۱۴۰۲ مورد تجاوز و تصرف غیرقانونی اشخاص قرارگرفته بود، اظهار داشت: ۴۷۳ هكتار از اين اراضي با پیگیری همکاران ادارات منابع طبيعي سه شهرستان و از طريق آرای قطعی مراجع قضايي خلع يد شد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار آریا، مدير حقوقي سازمان منطقه آزاد ماكو با بيان اينكه ۶۸۷ هكتار از اراضي ملي اين منطقه از ابتداي سال ۱۴۰۲ مورد تجاوز و تصرف غیرقانونی اشخاص قرارگرفته بود، اظهار داشت: ۴۷۳ هكتار از اين اراضي با پیگیری همکاران ادارات منابع طبيعي سه شهرستان و از طريق آرای قطعی مراجع قضايي خلع يد شده واین اراضي در راستای رشد و تعالی منطقه برای اجرای طرح های سرمایه گذاری به تلاشگران حوزه های اقتصادی واگذار خواهد شد.

فلاح از پيگيري پرونده های مابقي اراضي تصرفی با قوت درمراجع مرتبط خبرداد و افزود: حفظ منابع طبیعی و منافع ملی نیازمند تداوم همکاری مراجع محترم قضائی در صدور آراء متقن و همراهی ادارات محترم منابع طبیعی در گشت های مستمر و رصد تحرکات غیرقانونی افراد سودجو و فرصت طلب و همچنین همیاری تمامی شهروندان ارجمند در گزارش اقدامات زمین خواران است.

وی اضافه کرد: بطور قطع و یقین، این دستاورد بزرگ بدون همراهی دستگاه قضا و همکاران ادارات منابع طبیعی دست یافتنی نبود و پیگیری حقوق عامه و عکس العمل بموقع با تصرفات و تجاوز به اراضی ملی با همکاری شایسته ایشان به ثمر رسیده است.

مدير حقوقي سازمان منطقه آزاد ماكو ارزش تقریبی اراضي مسترد شده را ۲ هزار و ۱۶۸ ميليارد ريال خواند و گفت: اراضی ملی جزء انفال و متعلق به بیت المال و مردم است و مجموعه همکاران مدیریت حقوقی سازمان منطقه آزاد ماکو با تمام توان در حفظ و حراست از اراضی ملی و برخورد قانونی با متخلفان پیش خواهند رفت.

وی در پایان ضمن تاکید بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای ۷ تیر و شهدای خدمت، هفته قوه قضائیه را به تمامی همکاران قضائی در هر سه شهرستان (ماکو، شوط و پلدشت) و استان تبریک گفت و از زحمات دستگاه قضایی در حراست و حفاظت از اراضی ملی تقدیر کرد.

 

انتهای پیام/

کد خبر : 5650
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.