امام جمعه کیش با اشاره به حمایت قاطع مردم و مسئولان جمهوری اسلامی از بیانیه شورای امنیت ملی در کاهش تعهدات برجامی ایران این حرکت را پاسخ به عهدشکنی استکبار و بی تفاوتی کشورهای اروپایی برشمرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی اظهار کرد: تقوی انجام واجبات و ترک محرمات است زیرا گناه آثار سخت و بسیار بدی در زندگی انسان دارد و انسانیت انسان را به مسلخ می برد.

وی با اشاره به بیانیه اخیر شورای امنیت ملی در  تصمیم قاطعانه ایران مبنی بر کاهش تعهدات در قبال خروج آمریکا از برجام این اقدام ایران را واکنش به کنش آمریکایی ها در عدم پایبندی به تعهدات معاهده برجام عنوان کرد و افزود: پس از پاره کردن تعهد نامه برجام از سوی آمریکا و تحمل یک ساله ایران و ناتوانی اروپا در انجام تعهدات برجامی و حمایت از ایران، جمهوری اسلامی تصمیم گرفته است که تعهدات خود را در توافقات برجامی کاهش دهد.

امام جمعه کیش با ببان اینکه این تصمیم ایران دارای مستندات حقوقی بوده و در صورت ارائه به هر سازمان بین المللی مبنای حقوقی آن قابل تایید است افزود: این اقدام ایران براساس بخشی از معاهده برجام صورت گرفته است و براساس بندهای 26 و 36 موافقت نامه برجام در صورت نقض تعهدنامه از سوی طرف مقابل ایران نیزمی تواند تعهد ات خود را به صورت کلی و جزئی کنار بگذارد.

وی با اشاره به تعهد ایران در فروش تولیدات اورانیوم غنی سازی شده و آب سنگین اراک اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس تعهد برجام موظف به فروش تولیدات بیش از 300 کیلوگرم اورانیوم غنی شده و 130 تن آب سنگین بود که تاکنون به این تعهد پایبند بود اما از این پس تا 60 روز از این اقدام خودداری خواهد کرد.

خطیب جمعه کیش این اقدام ایران را واکنشی به ناتوانی اروپا از حمایت برجامی ایران عنوان کرد و افزود: اقدام اخیر ایران واکنشی است به کنش آمریکایی ها واروپایی ها در عدم پایبندی به تعهدات خود در برجام و امروز باید مرگ بر آمریکا را بر سراستکبار و سیاست مدارن حیله گری فریاد زد که به هیچ یک از تعهدات بین المللی پایبند نیستند.

وی خطاب به کشورهای اروپایی تاکید کرد: اگر آن ها بخواهند پرونده ایران را به شورای امنیت ببرند با واکنش سختی از سوی ایران روبرو خواهند شد.

حجت الاسلام حسن زاده در خصوص افزایش قیمت مسکن در کشور و جزیره کیش افزود: یکسال است که کشور با افزایش به رویه مسکن روبرو شده است که فشار اقتصادی بسیاری به خانواده های متوسط و ضعیف به ویژه مستاجران وارد کرده است و مردم بیش از 40 درصد از درآمد خود را اجاره می دهند.

وی با تصریح بر اینکه یکی از وظایف حاکمیت اسلامی تامین مسکن مناسب است افزود: سه پیشنهاد برای حل معضل افزایش قیمت مسکن وجود دارد.

امام جمعه کیش وضع مالیات بر سوداگری مسکن را از مهمترین راهکارهای عملی برای کاهش قیمت مسکن برشمرد و افزود: در سال 1392 قانونی وضع شد که براساس آن خانه های خالی مشمول پرداخت مالیات شدند اما این قانون اجرایی نشد و امروز شاهد هستیم که با وجود 2.5 میلیون خانه خالی در کشور مشکلات عدیده ای برای مردم به وجود آمده و به نوعی احتکار مسکن در کشور دیده می شود.

وی افزود: مسئولان نباید به اجرای این قانون بی تفاوت باشند آن ها مجری قانون هستند و با اعمال این قانون می توانند جلوی گرانی بی رویه مسکن را بگیرند.

آماده سازی و تحویل سریع مسکن مهر از دیگر راهکارهای کاهش قیمت اجاره بها و فروش مسکن از نظر امام جمعه کیش است که با تاکید بر آن افزود: متاسفانه با مسکن های مهر بی مهری شده و مدت هاست در برخی مکان ها معطل مانده اند و مسئولان موظف به رسیدگی در این خصوص هستند.

وی با تسلیت رحلت حضرت خدیجه (س) و حضرت ابوطالب پدر بزرگوار حضرت علی(ع) و عموی گرانقدر پیامبر (ص) حضرت خدیجه (س) را از بانوان بزرگ اسلام برشمرد و افزود: این بانوی گرامی اسلام الگوی بصیرت، ایمان، وفاداری و مقاومت برای همه زنان مسلمان است.

امام جمعه کیش ضمن تقدیر از روحانیون میهمان در جزیره کیش از راه اندازی نمازخانه موقت در منطقه نوبنیاد توسط بسیجیان و اختصاص دو قطعه زمین جهت ساخت مسجد در شهرک رز و نوبنیاد 3 توسط سازمان منطقه آزاد کیش تقدیر کرد.

فریاد های مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نماز گزاران، قرائت قطعنامه 10 ماده ای در حمایت قاطع از اقدام ایران در کاهش تعهدات برجامی و برپایی نمایشگاه دائمی آدینه های رضوی از دیگر برنامه ای جنبی این هفته نماز جمعه کیش بود.

 

 انتهای پیام/

 

 

کد خبر : 1592
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.