امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه مذاکره بر روی نقاط قوت عملی غیرعقلانی است که هیچ انسان عاقلی انجام نمی دهد گفت: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب «مذاکره با آمریکا سم و با دولت فعلی سم مضاعف است»

به گزارش یایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه ای عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی تقوی را تبعیت از پیامبر (ص) و ائمه اطهار برشمرد و افزود: تبعیت از رسول خدا (ص) و اهل بیت (ع) زمینه نزدیکی انسان به ایشان را فراهم می آورد و این تبعیت باید در رفتار، کردار و پندار انسان به وضوح مشاهده شود.

وی با تبریک ولادت با سعادت امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل بیت به شخصیت بزرگوار این امام همام اشاره کرد و افزود: ایشان هیچ سائلی را از درب منزل دست خالی رد نمی کردند.

خطیب جمعه کیش با اشاره به روایات متعدد شیعه و اهل تسنن در خصوص نزول آیه تطهیر اظهار کرد: به اعتراف شیعه و سنی امام حسن مجتبی(ع یکی از 5 نفری است که آیه تطهیر در مورد ایشان نازل شده است و بنا براین آیه قرآن کریم حضرت از هر گونه رجس و پلیدی به دور بوده و بر اساس روایات امام حسن (ع)و امام حسین(ع) زینت اهل بهشت هستند.

مسئولان باید ساده زیست بوده و از زندگی تجملاتی پرهیز کنند

وی با اشاره به اهمیت توجه به مستضعفان و محرومان با توجه به شرایط اقتصادی کشور افزود: باید برای کمک به مردم همه کسبه، تجار و مسئولان پای کار باشند و با آماده سازی بسته هایی به مردم کمک کنند.

امام جمعه کیش با توجه به درخواست های مردمی از نهاد امام جمعه و افزایش مشکلات معیشتی و اقتصادی افزود: مردم به ما زیاد نامه می نویسند که به فکر کارگران ومحرومان باشید مسئولان باید زمینه های اشتغالزایی برای مردم را فراهم کنند.

وی با تاکید بر اهمیت ساده زیستی مدیران ومسئولان افزود: در شرایط کنونی که مردم با مشکلات فراوان معیشتی روبرو هستند نباید با زندگی تجملاتی و استفاده از خودروهای گران قیمت در میان مردم به زخم آن ها نمک بپاشند.

خطیب جمعه کیش تصریح کرد: اگر کاری برای مردم نمی کنید حداقل نمک به زخم آن ها نپاشید مردم گرسنگی و مشکلات اقتصادی را تحمل می کنند اما وقتی می بینند مسئولان با پول بیت المال ماشین های آن چنانی سوار می شوند سختی ها را بیشتر احساس می کنند.

وی با بیان اینکه افراد یا باید مسئولیت را در کنار ساده زیستی انتخاب کنند و یا باید مسئولیت را کنار بگذارند اضافه کرد: مسئولان باید مانند مردم زندگی کنند و از زندگی تجملاتی پرهیز کنند باید از جایی وارد شوند که مردم وارد می شوند. ورود از CIP وVIP معنا ندارد باید به فرموده قرآن عمل کرد و ساده زیستی را برگزید.

مذاکره با دولت فعلی آمریکا سم مضاعف است

حجت الاسلام حسن زاده به فرمایشات رهبری در دیدار اخیر با مسئولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری مذذاکره با آمریکا برای ما سوده نداشته وندارد و به تعبیر ایشان مذاکره با آمریکا سم و به تعبیری خودکشی است و مذاکره با دولت فعلی سم مضاعف است.

وی ادامه داد: مذاکره باید ثمر بخش باشد و اگر هیچ ثمری نداشته باشد نوعی سم است و نمونه مذاکره با آمریکا را در مباحث هسته ای و برجام دیدیم که هیچ فایده ای برای کشور نداشت و هیچ یک از مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور را حل نکرده بلکه اوضاع نسبت به گذشته چندین بار بدتر شد.

امام جمعه کیش با بیان اینکه مذاکره وقتی تاثیر گار است که طرف مقابل نیت درستی داشته باشد تاکید کرد: آمریکائیها در مذاکره با ایران نیت پلیدی دارند و شروط 12 گانه ای تعیین کرده اند که در بین آن ها مسائلی مانند عدم ارتقاء توان موشکی و کاهش نفوذ ایران در منطقه را مطرح کرده اند؛ مسائلی که از نقاط قوت ایران اسلامی به شمار می آید و آن ها به دنبال از بین بردن این نقاط قوت هستند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ انسان عاقلی بر سر نقاط قوت خود مذاکره نمی کند تصریح کرد: مذاکره با کسی که از ابتدا نیت پلیدی دارد و می خواهد توان ما را کاهش دهد عقلانی نیست.

خطیب جمعه کیش عدم پایبندی به تعهدات از سوی آمریکا را از دیگر مواردی برشمرد که در میان جامعه جهانی اثبات شده است و افزود: آمریکائیها آدم های متعهد و قابل اعتمادی نیستند به همین دلیل مذاکره با آن ها سم و با دولت فعلی سم مضاعف است.

مسئولان باید با پدیده بی حجابی به شدت برخورد کنند

تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در هفته های گذشته از دیگر مواردی است که خطیب جمعه کیش به آن اشاره کرد و افزود: امروزه کشف حجاب در اماکن عمومی به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است که باید با آن با جدیت تمام برخورد شود.

وی با بیان اینکه همه باید به قوانین کشور و نظام جمهوری اسلامی پایبند باشند حجاب اسلامی را از جمله مهمترین قوانین جمهوری اسلامی برشمرد و به کشف حجاب در پروازهای کیش، سواحل و برخی اماکن عمومی تصریح کرد و افزود:  بی حجابی در کشور اسلامی دهن کجی به نظام و انقلاب اسلامی است.

امام جمعه کیش ادامه داد: در پروازهای کیش برخی گمان می کنند به سمت اروپا پرواز کرده اند که به محض ورود به هواپیما حجاب از سر می گیرند و باید این مورد توسط مسئولان مورد بررسی قرار گرفته وقوانینی در این خصوص وضع شود.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه هواپیمایی کیش ایر در اختیار سازمان منطقه آزاد کیش است تاکید کرد: امیدواریم سنت حسنه رعایت حجاب اسلامی و تذکر قاطع با بی حجابی و بدحجابی از پرواز کیش ایر که متعلق به جزیره است آغاز شود.

وی تاکید کرد: در برخورد با پدیده بی حجابی که از سوی دشمنان در کشور در حال ترویج است نباید کوتاه بیائیم و عقب نشینی کنیم زیرا دشمن بر روی اعتقادات جوانان و نوجوانان ما سرمایه گذاری کرده است.

خطیب جمعه کیش با اشاره به پخش کلیپ هایی در فضای مجازی در رابطه با مدارس از دستگاه های مسئول به ویژه وزیر آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست تا با این مشکلات به صورت جدی برخورد کنند.

میز خدمت این هفته نماز جمعه کیش با حضور معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش، روسای جوامع پذذیرایی، هتلداری، آژانس های گردشگری و خدماتی و کلوپ داران برگزار شد.

انتهای پیام/

 

کد خبر : 1606
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.