امام جمعه موقت کیش با تاکید بر اینکه بر روی توانمندی خود مذاکره نمی کنیم گفت: توان موشکی ضامن اعتبار، امنیت و استقلال جمهوری اسلامی است و ما بر روی آنچه اعتبار و استقلال ما را ضمانت می کند مذاکره نمی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام سید علی سیدین امام جمعه موقت کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی با گرامی داشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: مقابله و دفاع قدرتمند مردم از پیر و جوان در سال 61 و مبارزه جوانمردانه و دلیرانه رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس زمینه ساز پیروزی و آزاد سازی خرمشهر شد و این روز پرشکوه در ایران اسلامی روز مقاومت نام گرفت.

وی افزود: امروز این پیروزی و مقاومت در خرمشهر نماد یک روز بزرگ در تاریخ ایران اسلامی شده است و مقاومت های بزرگ اسلامی جهان از آن درس گرفته  و در درگیری ها و جنگ هایی که در منطقه شکل گرفته توانسته است به افسانه شکست ناپذیر بودن رژیم اشغالگر قدس پایان دهد.

امام جمعه موقت کیش با اشاره به تشکیل گروه های حشد الشعبی در عراق، انصارالله در سوریه و دیگرگروه های مبارز و مقاومت در منطقه  تاکید کرد: اگر امروز روحیه شهادت طلبی در عراق، سوریه و یمن موج می زند نباید فراموش کنیم که همه با الگو گیری از 8 سال دفاع مقدس مردم و رزمندگان ایران اسلامی با دست های خالی در برابر رژیم بعث عراق شگل گرفته است.

وی بیان تبریک روز چهارم خرداد به مردم مقاوم دزفول افزود: مقاومت مردم دزفول از زن ومردم با جانفشانی و ایثارگری در مقابل دشمن که از شهر و میهن خود دفاع کردند موجب شد این روز را به نام خود در تاریخ دفاع مقدس ثبت کنند.

حجت الاسلام سیدین ادامه داد: در دوران دفاع مقدس 176 موشک، 2500 گلوله توپ و 331 راکت هواپیما در دزفول فرود آمد همچنین در این مدت بیش از 19 هزار واحد مسکونی و تجاری دزفول تخریب شد؛ 2610 شهید که 270 شهید از نوزاد تا کودک 7 ساله بود ند با جنایتی که رژیم بعث در این شهر ایجاد کرد و موشک باران هایی که شکل گرفت به خاک و خون کشیده شدند.

وی با بیان اینکه امروز باید حواسمان باشد که اگر ایران در آن سال ها دارای توان موشکی بود و جواب این بعثی ها را اینچنین می داد جرات نمی کردند اینگونه وحشیانه به ملت ما حمله کندتصریح کرد: امروز هر گونه مذاکره در مورد توان موشکی که نماد اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی است مقابله با امنیت ملی کشورمان است.

امام جمعه موقت کیش افزود: توان موشکی ما امروز برای این است که واقعه دزفول تکرار نشود و افرادی مثل صدام اینگونه به خود جرات ندهند که به کشورما حمله موشکی کنند

وی تصریح کرد: توان موشکی برای این است که اعتبار، امنیت و استقلال کشورمان را حفظ کنیم و ما بر سر این اعتبار با کسی مذاکره نمی کنیم.

خطیب موقت جمعه کیش با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: همانگونه که بارها رهبر معظم انقلاب تکرار و تاکید کرده اند بنا نیست جنگی شکل بگیرد و نمی گیرد زیرا ما قرار نیست شروع به جنگ کنیم و دشمن نیز با تمام نادانی می فهمد که ایران امروز، ایرانی نیست که بتوانند با آن وارد جنگ شده و برآن غلبه کنند.

وی با بیان اینکه در هفته های گذشته شاهد برگزاری نشست هایی از سوی عربستان مبنی بر اجماع کشورهای عربی وشورای خلیج فارس در هدف قرار دادن ایران بودیم اما این تنها نمایشی از سوی آنان است و آن ها می دانند که نباید با ایران مقابله کنند.

حجت الاسلام سیدین تاکید کرد:کشورهایی که در طول سال های اخیر نتوانسته اند در برابر مقاومت های اسلامی منطقه مقاومت کنند رسما در برابر ایران قدرتمند و سرافراز فکر درگیری را هم نخواهند داشت و همانطور که آن ها متوجه این نکته شده اند مردم هوشیار و بصیر ایران اسلامی نیز باید متوجه هستند که با حرکت صحیح و وحدت ملت بزرگ ایران اسلامی هیچ کس جرات نمی کند به این مرز و بوم نگاه چپ بکند.

وی با تبریک سالروز افتتاح مجلس شورای اسلامی در خرداد ماه سال 1359 افزود: در جنگ اقتصادی که امروز دامنگیر کشور شده و مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند انتظار از نمایندگان مجلس این است که با تصویب قوانینی مانع گرانی افسار گسخته ای که موجب آزاد مردم شده است شوند و از سودجویی سودجویان جلوگیری کنند.

امام جمعه موقت کیش بر شفافیت کامل در مجلس شورای اسلامی از ابتدای نامزدی کاندیداها تا مراحل خدمت تاکید کرد و افزود: این شفافیت باید تجلی و بروز پیدا کند که در غیراین صورت انتظارهایی که از مجلس وجود می رود تحقق نخواهد یافت.

وی با تسلیت سالگرد ضربت خوردن و شهادت مولی الموحدین امیرالمومنین علی (ع) با گرامی داشت شب های قدر افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب شبه های قدر شب نزول قرآن و نزول ملائکه بر امام عصر است و در این شب ها با پیش رو و بر سر قرار دادن قرآن کریم باید اعمال و کردار خود را مطابق با دستورات قرآن کریم همراستا قرار داده و این دستورات را با تمام وجود انجام دهیم تا شب های قدر و سال پیش روی خوبی را برای خود رقم بزنیم.

خطیب جمعه موقت کیش با اشاره به آیات و روایت در خصوص کرامت و عزت شب های مبارک قدر خاطر نشان کرد: به فرموده رسول گرامی اسلام« ماه رمضان از بهترین ماه ها و شب ها وروزهای آن بهترین شب ها و روزها و ساعت هاست که در آن خداوند برای نفس کشیدن بندگان خود نیز حساب ویژه ای باز کرده وحتی خواب روزه دار عبادت شمرده می شود، درهای بهشت باز و درهای جهنم بسته و شیطان در غل و زنجیر است، نباید کار کنیم که درهای بهشت بسته، درهای جهنم باز و شیطان بر ما مسلط شود.

 

انتهای پیام/

 

 

کد خبر : 1614
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.