امام جمعه کیش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم ارتحال امام(ره) گفت: نظریه مقاومت امام راحل(ره) به گفته سیاستمداران بزرگ جهان شاهرگ های سیطره غرب و آمریکا را هدف گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی بهشت را هدیه خداوند به اهل ایمان و تقوی برشمرد.

وی با اشاره به اهمیت بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم ا ورتحال امام راحل(ره) تاکید کرد: ما و همه جامعه اسلامی باید قدر دان رهبری باشیم که در ایام ماه رمضان که بسیاری از افراد کار خود را کمتر کرده و استراحت می کنند بیش از گذشته به کار و تلاش پرداخته و در ماه مبارک رمضان در جلسات و سخنرانی های سنگین و طولانی شرکت کرده و به سخنان حاضران نیز گوش فرا داده اند.

 

مسئولان کار جهادی را از مقام معظم رهبری یاد بگیرند

امام جمعه کیش با بیان اینکه در ایران مسئولی پر تلاش و پرکارتر از مقام معظم رهبری نیست  و مسئولان باید کار جهادی را از رهبر معظم انقلاب یاد بگیرند به حضور ایشان در جلسات نخبگان، دانشجویان و شعرا اشاره کرد و افزود: ایشان پیش از طلوع سپیده تا پاسی از شب در با اخلاص و تلاش فراوان در حال خدمت به نظام اسلامی است و ما باید قدر دان چنین رهبری بوده و خدار را شکر کنیم که تحت زعامت این فقیه عظیم الشان و پرتلاش و با اخلاص قرار گرفته ایم.

 

تزریق روحیه مقاومت به جهان اسلام توسط امام راحل(ره)

وی با اشاره به یکی از محورهای مهم بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم ارتحال امام(ره) افزود: نظریه مقاومت یا به تعبیری دکترین مقاومت حضرت امام (ره) که رهبری در این مراسم به آن اشاره فرمودند از مسائل مهمی است که جای خود را امروز در عالم سیاسیون باز کرده و وارد ادبیات سیاسی جهان شده است.

خطیب جمعه کیش با اشاره به مقالاتی که در این حوزه از سوی اندیشمندان و سیاستمداران بزرگ جهان به رشته تحریر درآمده است اضافه کرد: نکته جالب در مقالات ارائه شده توسط این اندیشمندان وسیاستمداران این است که امام روحیه مقاومت را به جامعه اسلامی تزریق کرد و علاوه بر اینکه خود دارای روحیه ایستادگی و مقاومت بود مردم را هم مقاوم بار آورد.

وی با تاکید بر اینکه روحیه مقاومت امام راحل(ره) مرزهای ایران اسلامی را در نوردید و به جهان سرایت کرد افزود: سید حسن نصرالله نمونه بارز ایستادگی و مقاومت با بهره گیری از اندیشه های امام خمینی(ره) است که با تمام وجود در برابر آرمان های اسلامی ایستادگی و مقاومت از خود نشان داده است.

حجت الاسلام حسن زاده با تاکید بر بیان حمایت سید حسن نصرالله از ایران و انقلاب اسلامی افزود: ایشان تاکید کرده اند که نه فقط در ایران اسلامی که در هر نقطه که آمریکا حضور و پایگاه داشته باشد و در فکر جنگ با ایران باشد از ایران حمایت خواهد کرد و آمریکا مورد هدف قرار خواهد گرفت.

 

تخریب بقاع متبرکه ائمه (ع) سند جنایت وهابیون

امام جمعه کیش در فراز دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته با یادآوری سالگرد تخریب بقاع متبرک ائمه (ع) در بقیع توسط وهابیون، این اقدام وحشیانه آنان را سندی بر جنایت های آنان دانسته؛ محکوم کرد و افزود: وهابیون فرقه ای انحرافی هستند که در عراق و سوریه د ست به چنین جنایاتی زده اند و قطعا نابود خواهند شد زیرا کسی که در مقابل حق بایستد نابود شده و حق ماندنی است.

 

توجه به سلامت افراد و جامعه از دستورات دین مبین اسلام است

وی همچنین با اشاره به طرح بسیج ملی کنترل فشار خون که با شعار بدانیم و اقدام کنیم از 18 خرداد تا 15 تیر در سراسر کشور اجرایی می شود افزود: این طرح توسط مسئولان مرکز توسعه سلامت در جزیره کیش به اجرا درخواهد آمد و مردم باید با جدی گرفتن مشکلاتی که بیماری فشار خون در جامعه ایجاد کرده و به سلامتی افراد لطمه می زند در این طرح به صورت گسترده شرکت کنند.

خطیب جمعه کیش با تاکید بر اهمیت توجه به سلامت افراد در آموزه های دینی و اسلامی اظهار کرد: بدن امانتی است از سوی خداوند که در نگهداری آن باید دقت کافی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه بنابرتحقیقات صورت گرفته 4 عامل کم تحرکی، استرس، نمک و چربی، و استعمال دخانیات، 4 در ایران از عوامل مهم ایجاد پرفشاری خون هستند ادامه داد: فشار خون امروزه متهم و عامل اصلی سکته های قلبی و مغزی است و با یک کنترل ساده می توان از این عامل جلوگیری کرده و علاوه بر پیشگیری از بروز بیماری از تحمیل هزینه های سنگین به خانواده و بیت المال جلوگیری کرد.

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه استعمال دخانیات که یکی از عوامل مهم ابتلا به فشار خون است امروز در میان مردم گسترش یافته و سن استعمال آن نیز کاهش پیدا کرده است افزود: متاسفانه استعمال سیگار و قلیان در میان خانواده ها به خصوص بانوان گسترش یافته است و برخی از بانوان آن را عامل باکلاسی می دانند در حالیکه خودکشی عین بی کلاسی است و من متعجبم از کسانی که خودکشی را برای خود کلاس می دانند و این برگرفته از جهل و نادانی است.

وی به خانواده ها توصیه کرد علاوه بر کاهش مصرف و مراقبت از سلامتی خود از گسترش این پدیده شوم در میان فرزندان خود جلوگیری کرده و به سلامت افراد خانواده خود بیش از گذشته اهمیت دهند.

خطیب جمعه کیش همچنین با اشاره به پشت سر گذاشتن روز جهانی مبارزه با دخانیات خاطر نشان کرد: برخی کسب وکارهای خود را بر پایه فروش سیگار و قلیان که به افراد جامعه آسیب های جبران ناپذیری می گذارند قرارداده اند که باید علاوه بر ورود مسئولان به این حوزه و جلوگیری از گسترش این پدیده ناهنجار در جامعه این افراد نیز به کسب و کاری روی آوردند که سلامت خانواده ها و افراد جامعه را مورد تهدید قرار ندهذ.

 

کد خبر : 1630
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.