امام جمعه کیش با تاکید بر ضرورت امانتداری مسئولان در اموال دولتی بر تحویل این اموال پس از پایان ماموریت در اولین فرصت تصریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه کیش با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی به ویژه اخلاق در خانواده، بر رعایت امانت به عنوان یکی از مهمترین اصول اخلاقی اسلام تاکید کرد.

وی با اشاره به اصل امانتداری در اموال دولتی توسط مسئولان به ویژه در مناطق آزاد کشور اظهار کرد: برخی مدیران پس از ورود به منطقه آزاد اموالی مانند واحدهای مسکونی و وسیله نقلیه در اختیار دارند که در انجام ماموریت آن ها تاثیر مثبت دارد اما گاه پس از پایان ماموریت آن ها را در اختیار داشته و تحویل نمی دهند.

امام جمعه کیش تاکید کرد: ما مخالف استفاده از این اموال برای مدیران نیستیم اما آنچه ما و مردم را نگران می کند این است که این افراد پس از پایان ماموریت اموال را در اختیار دولت اسلامی قرار نمی دهند.

وی تصریح کرد توصیه اخلاقی و شرعی به این مدیران این است که پس از پایان ماموریت یک لحظه نباید این اموال را در اختیار داشته باشند.

امام جمعه کیش نگهداری از اموال دولتی پس از پایان ماموریت را مصداق عینی غصب بیت المال برشمرد و تاکید کرد: معنا ندارد ما در شهر دیگر باشیم و امکانات بیت المال را در چنگ خود نگهداریم.

وی با اشاره به کلنگ زنی دو مسجد جدید درمنطقه نوبنیاد سه و فاز 7 صدف گفت: مردم از اینکه در این مناطق مسجد وجود ندارد گلایه دارند و می خواهند صدای اذان را بشنوند.

حجت الاسلام حسن زاده از کلنگ زنی مسجد امام باقر(ع) در نوبنیاد 3 و مسجد امام هادی (ع) در فاز 7 صدف با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خبرداد و افزود: با توجه به اینکه مردم از نبود مسجد در این دو منطقه گلایه داشتند زمین مساجد مذکور از سوی سازمان منطقه آزاد کیش تامین شده است و انتظار می رود خیرین در ساخت این اماکن مقدس با مسئولان همراه و همگام شوند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته با تاکید بر اینکه امروز مسائل اخلاقی از مهمترین نیازهایی بشری است که خداوند نیز به آن تاکید فراوان نموده افزود: امانتداری یکی از این مسائل مهم است که باید همه به آن پایبند باشیم.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از پرونده های قضایی عدم تقوی در حوزه امانتداری است و این بسیار خطرناک است. افزود: امانتداری را تمرین کرده و به فرزندانمان نیز بیاموزیم.

وی تحول فرهنگی را یکی از ملزومات اساسی هر جامعه ای برشمرد و افزود: علمای هر بلاد باید توجه کنند تحول فرهنگی درسی است که ما باید از امام صادق بگیریم اظهار کرد: این فعالیت آن ها در دستگاه فرهنگی امام توانست بسیاری را با جامعه شیعه همراه کند. امیدواریم علمای ما هم اهل تحول فرهنگی باشند

بنای اولین مسجد اسلام به نام مسجد قبا در 15 ربیع الاول به عنوان نخسین پایگاه عبادی اسلام به دست پیامبر(ص)، اقامه اولین نماز جمعه تاریخ اسلام توسط پیامبر(ص) در 16 ربیع الاول و احداث بنای مسجد النبی توسط پیامبر مکرم اسلام( ص) در مدینه در 18 ربیع الاول از دیگر رویکردهای مذهبی در این ایام است که امام جمعه کیش به آن ها اشاره کرد.

شجاعت، صداقت و امانتداری اصول عمومی اخلاقی

همچنین امام جمعه کیش با اشاره به تقسیم بندی اخلاق از منظر یکی از محققان معاصر افزود: یکی ازمحققان معاصر در تقسیم بندی جدید و منحصر بفرد، اخلاق را به دو بخش عمومی و خاص تقسیم کرده است که در تعریف اخلاق عمومی گفته شده این اخلاق بدون استثناء به همه انسان ها  مربوط و حتی انبیاء، اولیاءو اوصیای خداوند بدون در نظر گرفتن مکان و زمان در بر می گیرد.

وی شجاعت، امانتداری و صداقت و تواضع را از جمله اخلاق عمومی برشمرد و افزود: بنابر احادیثی از معصومین علیه السلام همه انسان ها باید به این اخلاق متخلق باشند.

امام جمعه کیش خاطر نشان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) همواره به راستگویی توصیه کرده اند زیرا راستگویی دری است از درهای بهشت.

انتهای پیام/

کد خبر : 2665
زیبا حسین زاده

نوشتن دیدگاه

Security code تصویر امنیتی جدید

ارسال

پایگاه خبری فیدار کیش

پایگاه خبری "فیدار آریا" یک منبع رسمی و معتبر در زمینه اخبار محلی و ملی است. این پایگاه خبری با تکیه بر خبرنگاران و تحلیل‌گران حرفه‌ای، به منظور اطلاع‌رسانی دقیق و به‌روز در خصوص وقایع مهم و جالب برای خوانندگان خود فعالیت می‌کند. با توجه به مستقر بودن در جزیره کیش، این پایگاه می‌تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین مردم محلی و سایر نقاط کشور باشد.